Az új, 630 lóerős Panamera Turbo S már nem fog kikapni az 625 lóerős M8-tól egy gyorsulási versenyben. A stuttgarti zászlóshajó ráncfelvarrása a gyengébb verziókat is érintette.

Az új csúcsmodell, a Turbo S még nagyobb légbeömlő nyílásokat és oldalanként két világító LED csíkot kap nappali fény gyanánt. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Porsche

Csak apró változásokat hozott a modellciklus felét jelző frissítés a normál, hosszított (Executive) és kombi (Sport Turismo) karosszériával kapható, második generációs Panamera külsején. Alapáron jár már a korábban külön megvásárolható Sport Design orr-rész, amely nagyobb légbeömlőkkel és oldalsó hűtőnyílásokkal teszi agresszívebbé a Porsche zászlóshajójának a megjelenését. Hátul áttervezték a LED-es lámpatesteket, amelyeket továbbra is egy világító csík köt össze a 3D-s Porsche felirat fölött (a GTS sötétített burákat kap).

Három új 20 és 21 colos felnit is terveztek a Panamera számára, így összesen már 10 különböző keréktárcsa közül választhatnak az ügyfelekForrás: Porsche

A beltérben is nagyítóval kell keresni a különbségeket a modellfrissítés előtti Panamerához képest. Szerencsére a Porsche elárulta, hogy lecserélték a kormányt, fejlesztették a hangfelismerést, és még bevezették az úton leselkedő veszélyekre figyelmeztető, folyamatosan online frissülő Risk Radar rendszert és a vezeték nélküli Apple Carplay-t is.

Erőben és sebességben is lenyomja a BMW-t

Több mint 5 méter hosszú, a Turbo S tömege üresen 2080 kilóForrás: Porsche

Mivel az ügyfelek kevesellték az eddigi nem-hibrid csúcsmodell Panamera Turbo 550 lóerejét, a modellfrissítéssel egy időben kihozták a Turbo S-t. Ennek négyliteres, turbós V8-asát alaposan átdolgozták a weissachi mérnökök, hogy ki tudjanak nyerni belőle még 80 lóerőt és 50 Nm-t. A megnövelt, 630 lóerős teljesítménynek és a 820 Nm-es nyomatéknak köszönhetően a 2080 kilós luxusautó gyorsulása 3,6-ról 3,1 másodpercre csökkent (ami így már veri a BMW M8 Gran Coupé 3,2 másodperces idejét), a végsebessége 306-ról 315 km/órára nőtt.

A 20,8 kilométeres Nürburgring-Nordschleifén az új verzió 7:29,81-es kört repesztett, ami 13 másodperccel jobb a régi Turbo idejénél, és egyben új rekordot jelent a felsőkategóriás limuzinok közöttForrás: Porsche

Az abszolút sebesség helyett a vezetési élményre kihegyezett Panamera GTS-nél csak 20 lóerővel lett erősebb a négyliteres V8-as (most 480-at tud), ugyanis inkább a teljesítményleadás finomhangolására koncentráltak. Mostantól a biturbó motor a fordulatszám emelkedésével arányosan ad le egyre nagyobb teljesítményt, még a tiltás közelében is, így hasonló karakterisztikájú lett, mint egy kihegyezett szívómotor. Az új sportkipufogó rendszer aszimmetrikusan elrendezett dobjaival állítólag az akusztikai élményen is sikerült javítani.

Zöld rendszámos hibridként is 

Egy töltéssel 54 kilométert tud elmenni benzinfogyasztás nélkül a hibridForrás: Porsche

Az új konnektoros hibrid verzióban, a Panamera 4S E-Hybridben a 440 lóerős 2,9 literes V6-osnak egy 136 lóerős villanymotor segít a hajtásban, amelyet a nyolcfokozatú PDK váltó házába integráltak. Alig gyengébb és lassabb a 2225 kilós hibrid a Turbo S-nél: a rendszerteljesítmény eléri az 560 lóerőt, a nyomaték a 750 Nm-t. 2 km/óra híján ez is megfutja a 300-at, a százas sprintet 3,7 másodperc alatt teljesíti.

Az új multifunkciós kormány kisebb a réginél, az átmérője 375 mmForrás: Porsche

Mivel az akkumulátor kapacitását 14,1-ről 17,9 kWh-ra növelték, a korábbi hibrid Panameráknál 30 százalékkal nagyobb (54 kilométer) lett a WLTP ciklus szerint mért hatótávolság tisztán elektromos üzemmódban. Természetesen a gyár által megadott 2,3 literes átlagfogyasztás fenntartásokkal kezelendő, de az biztos, hogy ezzel a verzióval lehet a legtakarékosabban járni még akkor is, ha nem töltik fel az akkumulátort.

A Panamera és a Panamera 4 nevű alapmodellek 2,9 literes V6-osa változatlanul 330 lóerős, 450 Nm nyomatékkalForrás: Porsche

Minden Panamera modellben átdolgozták a futóművet, a felügyelő elektronikai rendszerek egy részét az alapoktól tervezték újra. Ennek eredményeképp a PASM nevű adaptív lengéscsillapítás komfortosabb futást biztosít, a PDCC nevű aktív stabilizátor-rendszer pedig kisebb karosszériadőlést enged a kanyarokban, és javítja a stabilitást. Javítottak a kormányzáson és a gumiabroncsokon is.

Németországban már rendelhető a frissített Panamera, az alamodell bruttó 32,5, a nyújtott Turbo S 68,6 millió forintnak megfelelő euróba kerül - extrák nélkül.