A Mercedes lerántotta a leplet az új S osztályról, amely továbbra is mérce lesz a saját kategóriájában. Mindent bevetettek a németek.

A Mercedes minden új generációs S osztályba az autóiparban aktuálisan elérhető abszolút csúcstechnológiát csomagolja, nincs ez másként ezúttal sem. Ez az az autó, ami minden más gyártónak a mérce a prémiumkategóriában, és ebből nem is csinál titkot senki.

Forrás: Mercedes

Az előző generációnál az alapokat tekintve nem történt változtatás, mert szükségtelennek ítélték komfort és biztonság szempontjából egyaránt. A most leleplezett modell minden porcikájában új,pontokba szedtük az újdonságokat.

  1. Második generációs fedélzeti szórakoztatórendszer, akár öt képernyővel. Augmented Realityvel működő hatalmas head-up display. 3D-megjelenítés.
    Forrás: Mercedes
  2. A mennyezetbe épített kamerával és tanulni képes algoritmusokkal az autó a vezető mozdulataiból, testtartásából képes kitalálni, hogy mit szeretne. Ha például jobbra hátra néz a válla fölött, akkor lehúzza a rolót magától a tolatás elősegítéséhez.
  3. A 250 LED-del működő aktív hangulatvilágítás össze van kötve a vezetéstámogató rendszerekkel, és segíti azok jelzéseit. Visszajelez továbbá a hangvezérlés utasításaira vagy a klíma állítására is.
    Forrás: Mercedes
  4. Továbbfejlesztett asszisztens rendszerek, előre gondolkodó tempomattal. A nagy kijelzőn 3D-ben segíti értelmezni a funkciókat és rendszereket az autó.
  5. A hátul utazóknak a nyújtott tengelytávos kivitelekben (10-ből 9 autót így rendelnek) lesz légzsák. Nem oldallégzsák, hanem ugyanolyan, ami az elöl utazóknak is jár. Lesz légzsák a vezető- és az anyósülés között is.
    Forrás: Mercedes
  6. Opcionális hátsó kormányzással egy kompakt autó fordulókörét tudja az S osztály. Összkerékhajtás és nyújtott tengelytáv esetén 10,9 méter a fordulókör, ami 1,9 méterrel kisebb, mint eddig.
  7. 50 elektronikai komponens távoli frissítéssel aktualizálható. A teljes fedélzeti szórakoztatórendszer, de akár a Multibeam LED fényszórók is.
    Forrás: Mercedes
  8. Oldalütközés előtti pillanatokban a másodperc törtrésze alatt megemeli a karosszériát a Pre-Safe rendszer, ezáltal biztonságosabbá téve az autót (hasonló rendszer van az új A8-ban is).
  9. 2021 második felétől Németországban elérhető lesz az önvezető rendszer valós forgalmi körülmények között, Level 3 szinten. Azt követően, ha a törvények megengedik, Level 4 is elérhető lehet.
    Forrás: Mercedes
  10. Digital Light segítségével az autó képes a forgalom többi részvevője számára is jól látható és érzékelhető figyelmeztető jelzést vagy jelöléséket az útra vetíteni vészhelyzet esetén. 1,3 millió mikrotükörrel irányítják a fényt, 2,6 millió pixeles felbontással.
  11. Az új S osztály légellenállási együtthatója 0,22, a Tesla Model S-é 0,24. Mindent a minél áramvonalasabb formának rendeltek alá. A normál változat hossza 5,18, a nyújtotté 5,3 méter, a tömeg 100 kilóval csökkent.
    Forrás: Mercedes
  12. A környezetvédelmi előírásoknak megfelelően az S osztály sem kerülheti el a villamosítást, így minden motor mellé 48 voltos mild-hibrid rendszer jár. 2021-ben a hálózatról tölthető hibrid változattal lesz teljes a kínálat, amely 100 km-es elektromos hatótávval rendelkezik majd.