Valós közúti fogyasztásuk alapján állították össze a legtakarékosabb autók listáját. Nyolc kategóriában hirdettek győztest. Új sorozatot indítottunk, amelyben az elmúlt évek legnépszerűbb cikkeit mutatjuk be újra. Ez először 2018 januárjában jelent meg.

Mesébe illően takarékosnak hirdetik a gyártók az új autóikat, a laboratóriumi mérések rendszere azonban több sebből vérzik.Hamarosan már valós közúti fogyasztás alapján kell tesztelni az autókat, de a jelenlegi katalógusok döntő többségében még laboradatokat látni.

És nem csoda, hogy ezek köszönőviszonyban sincsenek a valósággal:kikapcsolt légkondicionálóval, rádióval, mozdulatlan kormánnyal, a légellenállást is elhagyva mérik a fogyasztást,csak hogy néhányat említsünk a trükkök közül.

Még pár évig kísérteni fognak a laboradatok, fokozatosan állnak az autógyártók az új mérésre

A fékpadon végzett fogyasztásmérés kétharmada városi ciklus, amelyben az autót maximum 50 km/h-s sebességre gyorsítják12 megállás között. A 195 másodperces tesztet négyszer megismétlik, és a bő 4 kilométeres táv átlaga adja a városi fogyasztást. A teszt harmadát kitevőautópályás szakaszon legfeljebb 10 másodpercig kell a 120 km/h-t tartani, a teljes cikluson mért átlagsebesség csak 33,6 km/h.

A közúton, szabványos körülmények között mért eredmények sokkal közelebb állnak a valósághoz, márpedig a német Auto Bild minden tesztautója fogyasztását ugyanazon az útvonalon méri. A lap az eredmények alapján nyolc kategóriában nevezte meg a legtakarékosabb autót.

A cikk még nem ért véget, az eredményekért kattintson a következő oldalra!