A Z Proto tanulmány a 370Z jövőre érkező utódát vetíti előre. Dupla turbós V6-osra, kézi váltóra és hátsókerék-meghajtásra számíthatnak a vásárlók.

Azonnal felismerhető, hogy Nissan Z-modellről van szó, a karosszéria arányai keveset változtak a 370Z-hez képest. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Nissan

2021-ben, várhatóan 400Z néven mutatkozhat majd be az új Nissan sportkocsi, amelyből most a Z Proto tanulmányautó adott elég világos ízelítőt. Láthatóan nagyon közel van a sorozatgyártáshoz a kocsi, igazából nehéz kitalálni, hogy mit fognak még változtatni rajta. Igazán ideje volt már a modellváltásnak, ugyanis az előd 370Z már több mint 10 éve a piacon van.

A 4382 mm hosszú Z Proto több mint 14 centivel nagyobb elődjénél, a 370Z-nél, viszont a 1850 mm-es szélesség nem nőtt meg, és az 1310 mm-es magasság még csökkent isForrás: Nissan

Nekünk szomorú hír, hogy elődeivel ellentétben hivatalosan nem fogják forgalmazni Európában ezt a Nissant a szigorú károsanyag-kibocsátási szabályok miatt, ugyanis hatalmas bírságokat kéne fizetni a kb. 200 g/km-es szén-dioxid kibocsátása után (95 g/km a hatályos EU-s előírás).

A szögletes hátsó lámpák a 80-as évek hangulatát tükrözikForrás: Nissan

A Z Proto formáját a modellsorozat első tagja, az 1969-ben bemutatott 240Z és az 1989-ben bemutatott 300ZX (Z32) inspirálta: az orra és a sárga színe az előbbire, a szögletes fara az utóbbira hasonlít. Természetesen profilból is tökéletesen illeszkedik az elődeihez, a hosszú motorháztető és a hátratolt kabin jellegzetessé teszi a megjelenését.

Marad a kézi váltó és a gázfröccs-automatika isForrás: Nissan

Tovább erősítik a retró-hatást az oldalt elhelyezett kerek típusjelzések és fehér feliratos gumik, azonban a fekete diffúzor, a 19 colos felnik és a szénszálas küszöbtoldatok némi modern hangulatot is belecsempésznek a dizájnba.

Több mint 50 éve mutatkozott be a Datsun 240Z, amely mára a veteránosok kedvelt sportkocsija lettForrás: Nissan

Bár a Nissan nem sokat árult el a Z Proto motorjáról azon kívül, hogy V6-os, és dupla turbós, nagy valószínűséggel az Infiniti Q60-ból ismert háromliteres, 400 lóerős erőforrásról van szó.A feltöltés miatt nagyobb nyomatékra, de rosszabb gázreakcióra és visszafogottabb motorhangra kell készülni, mint a 370Z esetében. Meglepetésre a tanulmányautót kézi váltóval készítették el, de a szériaváltozatot vélhetően automatával is meg lehet majd rendelni.