Hidrogén üzemanyagcellával és hatalmas kapacitású hidrogéntartály-rendszerrel szereli fel Dyna könnyű teherjárműveit a Toyota. A cél nem a környezetbarát fuvarozás, hanem a tartós, zéró károsanyag-kibocsátású áramfejlesztés.

Akár három napon át képes folyamatos áramfejlesztésre, miközben közel fél köbméternyi, iható vizet állít elő a Toyota új, üzemanyagcellás mobil generátora, amely forradalmasíthatja a katasztrófa sújtotta területek ellátását. Az autógyártó a hordozható áramfejlesztő berendezések szakértőjével, a Denyo vállalattal közösen dolgozta ki azt a prototípust, amelynek még idén szeptemberben megkezdik a tesztüzemét Japánban.

Forrás: Toyota

A technológia szívét a Toyota Mirai szedánban is alkalmazott hidrogén üzemanyagcella adja, gerincét pedig az a Toyota Dyna, amely régóta ismert szereplője a könnyű (1-3,5 tonna hasznos teherbírású) tehergépjárművek piacának.

Míg a Mirai két tartályban összesen öt kilogramm hidrogént szállít magával, a speciálisan átalakított Dyna fedélzetén nem kevesebb mint 27 tartályt helyeztek el, amelyek összkapacitása eléri a 65 kilogrammot.

Forrás: Toyota

A generátorközpont így 72 órán át képes elektromos áramot fejleszteni, méghozzá úgy, hogy hidrogéntartályaiban 200 kilométerre elegendő üzemanyag marad: így ugyanis a mobil áramfejlesztő telephelyének 100 kilométeres körzetében bárhol bevethető, majd feladatát elvégezve saját erejéből vissza is tud térni a központba.

Mivel a hidrogén üzemanyagcella működése során sem zajt, sem szennyező anyagot nem bocsát ki, akár emberekkel egy légtérben is működtethető.  

(Forrás: Smarter Media)