Lerántotta a leplet elektromos szabadidő-autójáról, az ID.4-ről a Volkswagen, ez a német gyártó első zéró emissziójú SUV-ja. Ellentétben a már piacon lévő ID.3-mal, a szabadidő-autó globális modell lesz, komoly sikereket remélnek tőle Wolfsburgban.
Az ID.4 a közepes méretű szabadidő-autók közé tartozik, ez a szegmens pedig az egész világon nagyon népszerű.
A 4,58 méter hosszú autóval kapcsolatban azt ígérik, hogy a helykínálata egy szinten van a hagyományos hajtásláncú SUV-kkal, a csomagtartó alapján ez hihető is:
alaphelyzetben 543, míg ledöntött üléstámlákkal 1575 literes, ami bőven elegendő egy átlagos család számára.
A Volkswagen sietett az ID.4 leleplezésével, így kezdetben egyetlen változatban lesz elérhető.
A 204 lóerős kivitel különlegessége, hogy nem a szokott módon elöl, hanem hátul hajt,
az akkumulátora 77 kWh-s. Ezzel 8,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra az autó (a végsebességet 160 km/h-nál korlátozták), de ami ennél is fontosabb, hogy
az európai szabvány szerint 520, az amerikai szerint 400 kilométeres a hatótávolsága.
Később lesz 150 és 170 lóerős változat is kisebb, 52 kWh-s akkumulátorral, illetve a nagyobb, 77 kWh-s energiatárolót 180 lóerős motorral is párosítják majd.
A leendő, összkerékhajtású sportváltozatban már két motor lesz, 302 lóerős összteljesítménnyel.
Érdekesség, hogy a világ különböző pontjain eltérően árazzák majd be az ID.4-et.
Észak-Amerikában hasonló áron lesz kapható, mint a Tesla Model 3 (kb. 12 millió forint),
Európában viszont feljebb pozicionálják majd, hogy ne legyen házon belüli konkurenciája az ID.3-nak.
Németországban ennek megfelelően 50 ezer eurótól (18 millió forint) indul majd az árlista, ami nem éppen diszkontár.