A Sandero és a Logan harmadik nemzedéke szebb, tágasabb és sokkal jobban felszerelt az elődeiknél. Már kulcskártyát, automata váltót, elektromos kéziféket, LED fényszórót, és vezetéstámogató rendszereket is lehet hozzájuk kérni.
2004-es újraindítása óta a Renault tulajdonában lévő Dacia sikert sikerre halmoz, amit jól jelez, hogy azóta már 6,4 millió autót értékesített világszerte. Ebből minden harmadik Sandero volt, a márka belépőmodellje Európában 2017 óta vezeti is a magánvásárlóknak értékesített új autók eladási toplistáját. Az olcsó, egyszerű és robusztus kocsikat kínáló Daciának a 2009-es gazdasági válság után a 2020-as koronavírus-járvány is jól jött, hiszen krízishelyzetben a vásárlók kétszer is meggondolják, hogy mennyi pénzt szánnak új autóra.
Hogy néznek ki?
Dizájnban legalább akkorát lépett előre a Sandero és a Logan, mint 2012-ben, az előző generációk érkezésénél. A modern és letisztult, de hivalkodásmentes új formavilág akár egy Volkswagennek is a becsületére válna. Sokat javultak az arányok azáltal, hogy a karosszéria 3,1 (Logan: 3,6) centivel hosszabb, 11,5 centivel szélesebb és 2,4 centivel alacsonyabb lett.
Igazodva a mai trendekhez, kisebbek lettek az oldalablakok, a szélvédőt már laposabb szögben építik be, és a tetővonal is enyhén kupés lejtést kapott a Sanderón. Abból pedig a helykínálat és az úttartás is profitált, hogy a kerekek messzebb kerültek egymástól: a tengelytáv 1,5, a nyomtáv 3 centivel nagyobb, amit a domborított sárvédők is hangsúlyoznak.
LED fényszóró és okos tetősín
Ezúttal végre a külső részletekre is ügyeltek: a lökhárító krómdíszei és a faágat formázó LED-es nappali fények jól passzolnak az orr-rész formájához, de az is legalább ennyit dob a megjelenésen, hogy a csúnya, felhúzós kilincsek helyett végre ergonomikus, húzásra nyitó markolatosokat használnak.
Még a régi 1300-as Daciákra emlékeztető kulcsos csomagtartózárat is elhagyták a jobban felszerelt változatokon, mivel ezeknél elektromos reteszelést alkalmaznak. Kellemes meglepetés, hogy alapáron jár a LED fényszóró, amelynek tompított fénye 37 százalékkal messzebbre (110 méterre) világít, mint a régi halogéné.
A Sandero esetében a Stepway változatról is lerántották a leplet. Érthető, hogy nem akartak késlekedni vele, mivel az eladott Sanderók 65 százalékát az optikai terepcsomaggal kérik a vásárlók. Egyedi motorháztetőt, lökhárítókat, hűtőmaszkot és felniket, a peremeken végigfutó fényezetlen műanyag védőelemeket, a normál Sanderóhoz képest 4,1 centivel emelt futóművet (a hasmagasság 17,4 centi, részben a ballonosabb gumik miatt) kapott az új Stepway.
Milyen az utastér?
Belül is jelentős fejlődésen ment át a Sandero/Logan páros, a modern megjelenésű, textilbetétes műszerfal elegáns, vízszintes tagolást kapott, a kerek légbeömlők helyett ezúttal lapos és széles nyílásokat alkalmaznak, a multifunkciós kormány, a váltókar és a klíma tekerőgombos-digitális vezérlőpanelje a Dusterből származik. Végre nemcsak a magassága, hanem a távolsága is állítható a kormánynak, így többféle testalkattal meg lehet találni az ideális helyzetét. A belső anyagok állítólag jobbak, a vékony fejtámlás, újonnan tervezett ülések pedig kényelmesebbek és jobban tartanak, mint korábban, de ezt csak később, személyesen tudjuk majd ellenőrizni.
A gazdagon felszerelt változatokban segédvonalas tolatókamerát, automata ablaktörlőt, első-hátsó parkolóradart, elektromos kéziféket és tetőablakot, valamint 8 colos, vezető felé fordított érintőképernyőt találunk. Utóbbi alulról a középkonzol tetejére költözött, így a vezető hamarabb rá tud fókuszálni, ha leveszi a szemét az útról.
A cikk folytatódik a második oldalon!