Hiába fejlődtek sokat a dízelek, eljött a hibrid hatalomátvétel - BMW 5-ös facelift menetpróba

BMW 5 530e
Vágólapra másolva!
Ráncfelvarráson esett át a bajor üzleti limuzin, főleg a hibrid rendszerek fejlődtek látványosan. Már négy vagy hat hengerrel is elérhetőek a plug-in kivitelek, sőt, az összkerékhajtás és a kombi kivitel sem zárja ki a zöld rendszámot. Megnéztük, miben fejlődtek még a szolgáltatásai, hogy áll a hagyományos motorok kínálata, és milyen vezetni a legnépszerűbb 530e kivitelt.
Vágólapra másolva!
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

2020 első kilenc hónapjában a felső kategória korábbi piacvezetője,

az 5-ös BMW visszaesett a második helyre

a magyarországi újautó-piacon, a Mercedes E-osztály mögé. Ennek oka alighanem az, hogy a bajor modell még nem esett át az életciklus felénél kötelezően érkező alapos ráncfelvarráson, míg a sváb konkurense pár hónappal korábban már igen. Idén ősztől azonban visszaveheti elsőségét az 5-ös, mivel a hazai piacra is megérkeznek a frissített verziók, ráadásul a legnépszerűbb motorvariáns, az 530e mellé egy második plug-in hibrid is érkezik.

Hogy néz ki?

BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

Finomak, de észrevehetőek a külső változások, amelyek leginkább az orr-részre koncentrálódnak. Szerencsére a klasszikus vese hűtőrács nem lett akkora, mint a tavaly frissített 7-esen, de valamivel azért szélesebbé vált, és már egyetlen keret fogja közre.

Változott a fényszórók formája is,

a LED-es nappali fények U és L-alakban rajzolódnak ki a burákon belül. Már nem kérnek felárat az adaptív kanyarfényért és a LED technológiáért, viszont az elvakítás-mentes távfényt adó LED mátrix rendszer és a 600 méterre elvilágító lézerfény továbbra is extrának számít.

BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

Belül is csak apró változások történtek, új anyagok és textúrák jelentek meg, újratervezték a sportkormányt és a középkonzolt, az M5 fejtámlával egybeépített sportüléseit pedig a gyengébb modellekbe is rendelhetővé tették, de csak a szedánokhoz. Alapáron jár a 10,25 colos érintőképernyő, a 12,3 colos digitális műszerfal,

a legújabb, 7.0-s iDrive

és a verbális parancsokra reagáló személyi asszisztens (Hey, BMW!), amellyel a tulajdonos állítólag könnyebben szót ért, mert már a természetes beszédet is megérti - bár magyarul azért még nem tud.

Állandó kapcsolatban

BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

Extraként kérhető a nagyobb, 12,3 colos központi kijelző és a hozzá tartozó, felhő-alapú új BMW Maps navigáció, amely állítólag percre pontosan képes kiszámítani a célba érkezés idejét, mert a korábbinál sűrűbben kap frissített információkat a forgalmi helyzetről. Igaz, a navigáció a bokorban elrejtett háromlábú traffipaxról nem szól, ezért a mobilon futó Waze is hasznos társ lehet, ráadásul a térképét a nagy képernyőre is ki lehet tükrözni, hiszen a vezeték nélküéi Apple CarPlay és Android Auto is széria. Az állandó internetkapcsolat távolból érkező „over the air"szoftverfrissítések fogadását is lehetővé teszi az új 5-ös szármára.

BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

Fejlődtek a vezetéstámogató rendszerek is, ez az a terület, ahol a prémiummárkák előnye még mindig jelentős a tömeggyártókkal szemben. A sávtartó asszisztens már aktívan összedolgozik a navigációval: a térképes adatbázisból előre látja az úti cél eléréséhez szükséges sávváltásokat, amelyeket magától végre is tud hajtani.

Csak a BMW modelljeiben van tolató asszisztens,

amely akkor hasznos, ha egy szűk helyre kell orral beállni: mivel az utolsó 50 méter kormánymozdulatait megjegyzi, amikor kitolatunk, már a robotpilóta kormányozza az 5-öst, milliméterre ugyanúgy, ahogy előtte beálltunk. Az 5-ös már arra is képes, hogy részlegesen önvezető módban az autópályán a belső és a külső sáv között egy sávnyi helyet hagyjon a megkülönböztető jelzéssel érkező mentő/rendőr/tűzoltó autóknak, melyek érkezéséről a Car2X rendszeren keresztül szerez tudomást.

BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

Akárcsak a Teslákban, a digitális műszerfalon látható az autó 360 fokos környezete a többi közlekedő járművel együtt, így a vezető bármikor áttekintheti a pillanatnyi forgalmi szituációt, illetve a vezetéstámogató rendszerek javaslatait. Szintén kívülről láthatjuk az autót parkoláskor az iDrive kijelzőjén a körkörös kamerarendszer és a virtuális megjelenítő segítségével, még arra is ügyeltek, hogy a képernyőre kirajzolt kocsi színe és felnije nagyjából egyezzen a valóssal. A nézőpontot a sofőr határozhatja meg, mégpedig

gesztusvezérléssel.

Kézmozdulatokkal a hangerőt is lehet állítani és a hívásokat is lehet kezelni, ami még mindig mókás.

BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

Újdonság, hogy már mozgóképként már rögzíteni lehet a szélvédő tetejébe integrált fedélzeti kamera képét, ami veszélyes forgalmi szituációban, szép tájakon vagy versenypályán lehet hasznos.

Kézi váltó már a négyhengeres dízelekhez sincs,

minden motorhoz alapból jár a nyolcfokozatú automata, a belépő 520i-n és 518d-n kívül pedig mindhez elérhető az xDrive összkerékhajtás is. Felárért a futóműbe erősebb fékrendszer, adaptív lengéscsillapítás, sportos hangolás/ültetés, valamint aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt összkerék-kormányzás is kérhető.

Megérkezett a lágy hibrid technológia

BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

Engem meglepett, amikor a hazai bemutatón elárulták, hogy idén már nem a korábbi kedvenc, az 520d vezeti az 5-ös eladásokat, hanem a zöld rendszámos konnektoros hibrid, az 530e, mégpedig 27 százalékos aránnyal. Utána a sorrend a következőképp alakul: 520d (23%), 530d (22%), 530i (7%), 540d és M5 (6-6%), 540i (5%), 520i (3%), M550i (2%), M550d (1%).

BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e
BMW 5 530e

A mostani modellfrissítéskor a belső égésű motorokat (kivéve M550i)

ellátták a szokásos 48 voltos lágy hibrid rendszerrel,

ami átlagosan 0,4 literrel csökkentette a fogyasztásukat. Az indítómotor-generátor nem csak a fékenergiát termeli vissza, és a start-stop rendszer működését teszi simábbá és gyorsabbá, de ideiglenesen 11 lóerővel képes fokozni teljesítményt is. Ezen felül is 21 lóerővel nőtt a hathengeres dízelek teljesítménye az új befecskendezőknek és az átdolgozott turbóknak köszönhetően. Így az örök kedvenc 530d már 286 lóerős, a dupla turbós 540d pedig 340 lóerős lett.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson, ha kíváncsi, milyen vezetni az itthon legnépszerűbb verzióját az 5-ösnek!