A csúcs Panameránál csak a Taycan Turbo S erősebb a stuttgartiak kínálatában, de az villanyautó.

A hosszított karosszériás Executive kivitelbe illik a legjobban a legerősebb hajtásláncForrás: Porsche

A Porsche bemutatta a ráncfelvarráson átesett Panamera új csúcsmodelljét, a Turbo S E-Hybrid nevű konnektoros hibridet. Ebben a korábbi hasonló változatnál 20 lóerővel többet, már kereken 700-at ad le a hibrid hajtáslánc, a rendszer össznyomatéka pedig 870 Nm.

21 colos kerekeken gördül, légrugós a futómű, aktív dőlésgátló rendszerrelForrás: Porsche

A négyliteres biturbó V8-as magában 571, a nyolcfokozatú PDK váltóba integrált villanymotor 136 lóerős, utóbbi önállóan is képes mozgatni a kocsit, legfeljebb 50 kilométeren keresztül, városi tempónál (WLTP).

A hosszított változat 5,2 méteres, 15 centivel nagyobb a simánálForrás: Porsche

Mindez azért lehetséges, mert a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor kapacitását 14,1-ről 17,9 kWh-ra emelték, és a hatféle választható menetprogramot is takarékosabbra hangolták.

Technokrata luxus jellemzi az utasteretForrás: Porsche

A 2,35 tonnás Panamera Turbo S E-Hybrid álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 315 km/h. Ezek 0,2 másodperces, illetve 5 km/h-s javulást jelentenek a régi, 680 lóerős Turbo S E-Hybridhez képest.

Ekkora hátsó lábteret ad a 3,1 méteres tengelytávú Executive változatForrás: Porsche

Természetesen a Porsche új csúcshibridjéért mélyen a zsebbe kell nyúlni, a normál karosszériás verzió alapára Németországban 185 537 euró (68 millió forint), de a Sport Turismo nevű kombi és a nyújtott tengelytávú Executive még többe kerül.