Könnyedén döntötte meg a Bugatti Chiron tavalyi rekordját egy új amerikai hipersportautó.

Forrás: SSC / JAMESLIPMAN.COM/James Lipman / Jameslipman.Com

Mostantól hivatalosan is az SSC Tuatara a világ leggyorsabb szériaautója. Az amerikai hipersportautó Nevadában, egy lezárt úton 532,7 km/h-s (331 mérföld/h-s) sebességet ért el egy irányban, a hitelesített Guinness világrekord azonban „csak" 508,7 km/h-ról szól, ennyi lett ugyanis a két irányban mért futások átlaga. Tavaly óta egy nem is teljesen szériaállapotú, 1600 lóerős Bugatti Chiron Super Sport 300+ tartotta a nem hivatalos rekordot 490,4 km/h-val, amit ráadásul csak egy irányban mértek le neki a Volkswagen tesztpályáján, Németországban.

A legújabb rekorddöntésnél az SSC Tuatara volánjánál egy brit autóversenyző, Oliver Webb ült. Teljesen szériaállapotú kocsit vezetett, amely utcai gumikon futott, üzemanyaga nem versenybenzin, hanem sima etanol (E85) volt.

Forrás: SSC / JAMESLIPMAN.COM/James Lipman / Jameslipman.Com

Egyébként ugyanazt az útszakaszt használták a Nevadában, a 160-as országúton Las Vegas és Pahrump között, mint amelyiken a Koenigsegg 447,2 km/h-s rekordot állított fel 2017-ben az Agera RS-sel. Akkor a svédek pont az SSC korábbi autójától, az Ultimate Aerójától vették el a címet, miután az 10 éven át tartotta a rekordot a 411,6 km/h-s eredményével.

Forrás: SSC / JAMESLIPMAN.COM/James Lipman / Jameslipman.Com

Még több is lett volna benne - nyilatkozta a legújabb rekorddöntés után Oliver Webb a Top Gearnek. „Ha kedvezőbbek lettek volna a körülmények, akkor gyorsabban is mehettünk volna. Úgy érte el a Tuatara a 331 mérföld/h-t, hogy az előző öt másodpercben még 20 mérföld/h-t gyorsult. Még nem adott ki mindent magából, csak az erős keresztirányú szél akadályozott meg minket abban, hogy elérjük a határait" - tette hozzá.

Forrás: SSC / JAMESLIPMAN.COM/James Lipman / Jameslipman.Com

Az SSC Tuatara nem csak erősebb, de sokkal könnyebb is a korábbi rekorder Bugattinál. 5,9 literes, dupla turbós V8-as motorja etanollal hajtva 1750 lóerőt képes a hátsó kerekekre küldeni, ráadásul a karosszéria alaktényezője mindössze 0,279. Üresen csak 1247 kilót nyom, ami nagyjából egy alapmotoros kompakt kocsi tömegének felel meg.

Forrás: SSC / JAMESLIPMAN.COM/James Lipman / Jameslipman.Com

A Bugatti elnöke már a tavalyi rekorddöntésnél elmondta, hogy ők többet nem akarnak sebességrekordokat állítani. Így az amerikai Hennessey-rá hárulhat a feladat, hogy az új, jelenleg még a tesztelési fázisban lévő, 1817 lóerősnek ígért Venom F5-tel gyorsabban menjenek majd, mint az SSC.