Több mint 10 évvel az utolsó Hummer gyártásának befejezése után megérkezett az utód.

Árkon-bokron átmegy majd. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: GMC

Az 1992 és 2010 között aktív Hummer autómárka a katonasági Humvee-n alapuló modellpalettájával a maga idejében a pazarlás és a környezetszennyezés szimbóluma volt, ezért az új modelljüket már tisztán elektromos hajtáslánccal fejlesztették ki, de a jó terepjáró-képességet és a hatalmas méreteket megtartották. Már nem önálló autómárka a Hummer, hanem a General Motorshoz tartozó GMC almárkája, amely mostantól kizárólag elektromos meghajtású terepjárókkal fog előrukkolni.

Klasszikus pickup, nagy platóval és négy ajtóvalForrás: GMC

Az új EV pickup robusztusságot sugárzó formája a Hummerekre jellemző szögletességet olyan új megoldásokkal kombinálja, mint például a töltést is jelző LED fényszóró, vagy a világító hűtőmaszk. Pár mozdulattal kabrióvá alakítható a kocsi, a kivehető, átlátszó tetőpaneleket a kocsi orrában kialakított csomagtartóban lehet tárolni. Az oldalablakokhoz hasonlóan le lehet húzni a hátsó szélvédőt is, a platóra felárért fedél kérhető.

Motor helyett csomagtartó van az orrában, a tetőelemeket is ide lehet tenniForrás: GMC

Kizárólag tisztán elektromos hajtással lehet majd megvásárolni az új Hummert, az Ultium Drive elnevezésű hajtáslánc három villanymotort tartalmaz, amelyek együtt 1000 lóerőt tudnak leadni. Ilyen teljesítményadattal nem csoda, hogy a bő három tonnás monstrum körülbelül 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, vagyis nem lassabb a Tesla Cybertruck hárommotoros csúcsváltozatánál.

Természetesen minden kereke hajtott a Hummernek, a villanymotorokkal a nyomatékvektorozást és a differenciálzár-hatást is könnyű volt megvalósítani. Széria az összkerék-kormányzás is, a hátsó kerekek kis tempónál is képesek az elsőkkel párhuzamosan fordulni, amit a Hummer a rákok oldalazó mozgásához hasonlít. Ha viszont fordulékonyságra, manőverezhetőségre van szükség, akkor az elsőkkel ellentétes irányba fordulnak el. Széria a légrugózás is, amely akár 15 centivel is fel tudja emelni a kocsit, hogy kemény terepen se érjen le az alváz.

Ebben nem fog összeérni a kigyúrt testépítők válla sem. Egy harmadik ülés is elfért volna a könyöklő helyénForrás: GMC

Egyelőre ismeretlen a 24 modulból álló akkumulátor kapacitása, de állítólag több mint 560 km-es hatótávot biztosít a Hummer EV-nek az amerikai szabvány szerint mérve. A pickup a Porsche Taycanhoz hasonlóan 800 voltos elektromos architektúrával rendelkezik, így vékonyabb kábeleket használhattak benne, és akár 350 kW-os villámtöltést is képes fogadni.

Öt személy kényelmesen elfér benne, plusz a hatalmas platóra pakolni is lehetForrás: GMC

Nem kevesebb mint 18 kamerát építettek be a Hummerbe, így nem csak a kocsi környezete figyelhető folyamatosan bentről, de az is, ami alatta van, így gyerekjáték a terepezés. A műszerfalon lévő 12,3 colos érintőképernyőn a vezető folyamatosan figyelheti a kerekek közötti nyomatékeloszlást, a karosszéria dőlését, a kerekek tapadását és egyéb adatokat, amelyek létfontosságúak lehetnek terepezés közben. Természetesen többféle terep-üzemmód is választható, a fejlett vezetéstámogató rendszereknek köszönhetően a Hummer bizonyos főutakon önvezetésre is képes, beleértve az önállóan végrehajtott előzéseket.

Kivett tetőpanelekkel majdnem olyan élményt ad, mint egy kabrióForrás: GMC

A Hummer EV-t a szintén elektromos, és még szintén nem kapható Tesla Cybertruck és a Rivian R1T közvetlen ellenfelének szánják Észak-Amerikában, a gyártása 2021 végén, az értékesítése 2022 elején kezdődik. Detroitban, az elektromos járművel gyártására átalakított Hamtramck üzemben fog készülni a hamarosan érkező többi új Hummerrel együtt, amelyek között többféle méretű pickupok és SUV-ok is lesznek.