Bemutatkozott az új Golf leggyorsabb változata, nagyon megveri a GTI-t

Volkswagen Golf GTI Clubsport
Vágólapra másolva!
A sima GTI-nél is fürgébb és erősebb az új GTI Clubsport, amely bőven 8 perc alatti köridőre képes a Nürburgringen.
Vágólapra másolva!
Agresszívebben néz ki a GTI-nél a GTI Clubsport, ami elsősorban a hatalmas légbeömlővel ellátott lökhárító érdeme Forrás: Volkswagen

A Volkswagen gyorsan bővíti a gyors Golfok választékát a nyolcadik generáció esetében is. A GTE (konnektoros hibrid), GTD (erős dízel) és a GTI (erős benzines) után most bemutatta a GTI Clubsportot is, amely a sima GTI kihegyezett, nagyobb vezetési élményt adó, kicsit erősebb és gyorsabb változata.

Ennél feljebb csak az összkerekes, 300 lóerő feletti teljesítményű Golf R lesz,

limitált szériás Clubsport S-t és TCR-t ezúttal nem terveznek.

A sima GTI kerek kipufogóvégei helyett oválisakat kap a Clubsport, és a diffúzort meg a szárnyat is átdolgozták Forrás: Volkswagen

A kétliteres EA888-as benzines turbómotor negyedik evolúciója a GTI Clubsportban kereken

300 lóerőt és 400 Nm-t ad le

(98-as oktánszámú benzinnel üzemelve), ami 55 lóerővel és 30 Nm-rel több, mint a sima GTI teljesítménye és nyomatéka. Annak köszönhető a növekedés, hogy a Garrett turbót nagyobb, a Continentaltól származó turbófeltöltőre cserélték, megnövelték a töltőlevegő-hűtő méretét, és átprogramozták a motorvezérlő elektronikát is.

A nappali fény LED csíkja a hűtőmaszkon is folytatódik Forrás: Volkswagen

A 300 lóerő kizárólag hétfokozatú, rövidített áttételezésű DSG váltón keresztül juthat el az első kerekekre, kézi váltót ezúttal nem kínálnak, mivel a Volkswagen szerint az automatikus kapcsolással sokkal gyorsabb az autó. Hogy a 300 lóerőt át is lehessen az aszfaltra, arról a széles sportgumik mellett

elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű

gondoskodik, amelyet első ízben kötöttek be az ESP-vel, az elektronikus fékdifferenciállal (XDS) és az adaptív lengéscsillapítás-vezérléssel (DCC) együtt az új, integrált járműdinamikai rendszerbe (Vehicle Dynamics Manager). Egyébként a DCC-nek már 15-féle beállítása létezik a Komfort és a Sport között, így igazán személyre szabható a futómű feszessége.

Kézi váltó nincs, csak hétfokozatú DSG Forrás: Volkswagen

A GTI Clubsport vezetési üzemmódjai között megjelent egy

speciális Nürburgring-mód,

amelyet kifejezetten a Zöld Pokolnak becézett, gyors és dobálós, több mint 20 kilométeres németországi versenypályára hangoltak. Bár a rugók nem feszesebbek, mint a sima GTI-n, az első futóműnél megnövelték a kerékdőlést, a hátsónál pedig új lengéscsillapítókat alkalmaznak és egy lengőkar bekötési pontot is átterveztek a még nagyobb kanyarsebesség érdekében. Több leszorítóerőt adó, áttervezett aero-csomagot, ovális kipufogóvégeket és erősebb fékrendszert is kap a GTI Clubsport: a 18 colos perforált tárcsákra kétdugattyús nyergek harapnak rá, és az ABS-t, illetve az ESP-t is áthangolták a sima GTI-hez képest.

Remek oldaltartású sportülések, ezúttal kockás GTI kárpit nélkül Forrás: Volkswagen

Felárért a 18-as kerekek helyett 19 colosakat is lehet kapni Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slick sportgumikkal. Ezekkel a kocsi

7:54-es köridőre képes a Nürburgring-Nordschleifén,

ami 13 másodperccel jobb a sima GTI idejénél (de a szintén 300 lóerős Renault Mégane R.S. Trophy-R fronthajtású rekordjától 14 másodperccel így is elmarad). A GTI Clubsport 0-100 km/h-ra 6,0 másodperc alatt gyorsul fel (0,2 másodperccel hamarabb, mint a GTI), de a 250 km/h-s végsebességük megegyezik.