Bemutatkozott minden idők legdurvább gyári Golfja, még driftelni is tud

Volkswagen Golf R
Vágólapra másolva!
Az R verzió erősebb és könnyebb a réginél, de továbbra is kerüli a feltűnést.
Vágólapra másolva!
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R

Teljessé vált a nyolcadik generációs Golf modellválasztéka, miután az ötajtós, a kombi, a GTI, a GTD, a GTE és a GTI Clubsport után már a kínálat zászlóshajója, az R is bemutatkozott. A csúcsváltozat orrában a kétliteres EA888 turbómotor negyedik evolúciós verziója

320 lóerőt és 420 Nm-t ad le,

ami 10 lóerős, illetve 40 Nm-es növekedés az elődhöz képest. 4,7 másodperc alatt képes álló helyzetből felgyorsulni a kocsi álló helyzetből 100 km/h-ra, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-nál. Európában kizárólag hétfokozatú DSG váltóval lehet majd rendelni a csúcs-Golfot 2021 második felétől, Észak-Amerikában azonban hatfokozatú kézi váltóval is elérhető lesz.

Aktív differenciálmű hátul

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R

A Volkswagen elsősorban nem a teljesítménynövekedésre, hanem a kezelhetőség javítására koncentrált a fejlesztés során, ezért az alapáras összkerékhajtást a hátsó tengelyen nyomatékvektor rendszerrel egészítette ki, amely kanyarban a hátsó ívkülső kerékre több nyomaték juttat.

Ettől agilisabbá válik a Golf, csökken az alulkormányzottsági hajlama és nagyobb kanyarsebességre képes.

A hátsó differenciálmű mindkét oldalán egy-egy elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplung osztja el az erőt a két hátsó kerék között ezredmásodpercek alatt, szélsőséges esetben akár a hátsó tengelyre jutó nyomaték 100 százaléka is egyetlen kerékre érkezhet.

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R

De más trükköket is bevetettek, hogy minden elődjénél élvezetesebben vezethető legyen a Golfok királya. Megnövelték az első kerekek dőlését, hogy kanyarban nagyobb felületen tapadjanak az ívkülső gumik, a stabilizátorok és a rugók 10 százalékkal feszesebbek lettek, és

a változó áttételű kormányzást is közvetlenebbre hangolták,

az első futómű segédkeretét pedig alumíniumból készítették el. Bár a féktárcsák átmérőjét elöl 341-ről 358 mm-re növelték, mégis sikerült csökkenteni fékrendszer rugózatlan tömeghez tartozó részét 1,2 kilóval, emellett a főfékhengert is átdolgozták, hogy precízebben adagolható legyen a fékerő és jobb legyen a pedálérzet.

Kívül visszafogott

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R

Továbbra sem nevezhető feltűnőnek a Golf R megjelenése, pedig a 20 mm-es ültetést, versenysport által inspirált első szplittert, egyedi 18-as felniket, négy kipufogóvéget, diffúzort és kék féknyergeket is kapott, ráadásul

a hűtőmaszkjában egy kék LED csík is világít.

Ha nem a képeken látható R metálkék színben rendelik meg, akkor könnyen össze lehet majd téveszteni a GTI-vel, bár a kockás zászlót mintázó ködlámpák hiányoznak az első lökhárítóból.

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R

A feláras R Performance csomag a végsebességet 250-ről 270 km/h emeli, és jár hozzá egy nagyobb tetőszpojler és 19 colos könnyűfém felni is. De a lényeges változást inkább szoftveres oldalon hoz a csomag: két új vezetési üzemmódot biztosít a kocsinak, a Special nevűt kifejezetten a dobálós, egyenetlen burkolatú Nürburgringre hangolták (ahol elődjénél 17 másodperccel jobb köridőre képes az R, már 8 percen belül van),

a másodikat meg Drift módnak hívják, mert ebben szinte csak a hátsó tengely hajtott,

és szándékosan túlkormányozottan viselkedik a Golf. A gyár szerint ez új szintre emeli a menetdinamikát és a vezetési élményt, de a veszélyessége miatt a közúthálózaton nem ajánlott a használata. Hasonló rendszer van a Ford Focus RS-ben és a Mercedes-AMG A45 S-ben is.

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R

Az R Performance csomagon kívül lehet rendelni Akrapovic sportkipufogót is, amelyet speciálisan a Golf R-hez hangoltak a szlovén specialista cég mérnökei. Nem csak jobban szól, mint a gyári, de 7 kilóval könnyebb is, és gombnyomásra le is lehet halkítani az aktív csappantyúknak köszönhetően.

Várhatóan 15-16 millió forint körül lesz a Golf R alapára,

de a pontos összeg csak 2021-ben derült ki.