Ezekre kell nagyon figyelni az őszi gumicserénél

autógumi, autószerelő, gumiabroncs, gumicsere
Pécs, 2016. november 11. Gumit cserél egy szerelő egy pécsi autószervizben 2016. november 11-én. Egyre jobban terjed Magyarországon a téli gumik használata, ám még mindig sokan hagyják az utolsó pillanatra a cserét. MTI Fotó: Sóki Tamás
Vágólapra másolva!
Tart a nagyüzem a gumisoknál, az autósok folyamatosan cserélik a nyári abroncsokat télire. Ezekre kell nagyon figyelni.
Vágólapra másolva!

Az abroncscsere az egyik, ha nem a legfontosabb része az autó téli felkészítésének. Most van itt az ideje, nem árt megfogadni néhány tanácsot.

  • A téli abroncsszettből – és persze a nyáriból is – minden kerékre azonos típusú és mintázatú gumit kell felhelyezni. Ha elkopott vagy sérült valamelyik abroncs, a vele azonos tengelyen forgó másik abroncsot is ki kell cserélni.
  • Amennyiben valamiért csak az egyik tengelyre kerülnek új abroncsok, akkor a nagyobb profilmélységgel rendelkező gumiabroncsokat mindig a hátsó kerekekre kell felszerelni, függetlenül attól, hogy első- vagy hátsókerék-hajtású autóról van szó.

    Nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni a cserét Forrás: MTI
  • Annak érdekében, hogy a gumik nagyjából egyszerre kopjanak „csereérettre", 7-10 ezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes abroncsoknak - erre kiváló alkalom a szezonális csere. Forgásirányos abroncsok esetében a forgásirány megtartására ilyenkor is figyelni kell.
  • A hatósági előírások szerint a gumi futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és életveszélyes. Szakértők szerint azonban az igazán biztonságos érték téli abroncs esetében a minimum 3 milliméter, nyárinál pedig a 4 milliméter.
  • A leszerelt nyári abroncsok tárolására a hűvös, száraz és fénytől védett hely a legalkalmasabb, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény meggyorsíthatja az abroncsok öregedését. Amennyiben felnire szerelve tesszük el a téli abroncsokat, akkor egymásra fektetve tároljuk őket, ellenkező esetben állítva, két-három hetente egy negyed fordulatot fordítva raktározzuk a gumikat.
  • A gumiabroncsok tulajdonságainak kihasználását és az élettartamukat is befolyásolja a futómű megfelelő beállítása. A hibás futómű hosszabb fékutat, rosszabb úttartást és/vagy irányíthatóságot eredményezhet és felgyorsíthatja a gumiabroncsok kopását, illetve kialakulhat ún. rendellenes kopás a futófelületen. Rendszeres karbantartással, valamint az abroncsok ellenőrzésével megelőzhetőek a nagyobb meghibásodások.

(Forrás: Magyar Gumiabroncs Szövetség)