Fekete bárányt faragtak a plázajáróból - Ford Puma ST menetpróba

Ford Puma ST menetpróba (2020)
Vágólapra másolva!
Három henger, 200 lóerő és egy halálsikoly a dombtetőn. A Ford Pumát már ismerjük, de az ST változat eddig váratott magára. Végre egy autó, amivel jó gyorsan menni – pedig kevesen gondolnák, hogy egy pláza- és ovijáratnak szánt mini SUV nagyot tud alakítani szerpentinen.
Vágólapra másolva!

A hagyományos kompaktkategória jövője sötétnek tűnik, a kis városi SUV szegmens pedig évről évre nagyobb szeletet hasít ki a tortából. Golfot, Astrát és Focust ugyanis egyre kevesebben választanak (különösen magánvásárlók), most mindenki a városi szabadidő-autó kategóriára fókuszál, gyártók és vásárlók egyaránt. Ezekért a pár centivel megemelt, bunkerszerűre rajzolt autókért jóval többet lehet elkérni, mint az alapjaikat adó kisautókért, vagyis vastagabb rajtuk a profit, a mindennapi városi autós pedig szereti magát magasan és biztonságban tudni, ezért hajlandó megfizetni a felárat.

Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)

Ebben a kategóriában (amelyet nálunk a Suzuki Vitara ural) a Ford az eredetileg Dél-Amerikának tervezett Ecosporttal volt jelen, ami szerintem kimeríttette a vizuális környezetszennyezés bűntettét. Egyelőre része a kínálatnak és még néhány szalonban riogatja a vevőket, de már tavaly év végén megjelent a felmentő sereg:

a Pumát kifejezetten európai ízlésre tervezték, és abszolút értékben is igazán szemrevaló lett.

Úgy simul bele a crossover palettába, hogy közben egyértelműen más, erős egyéniség, miközben könnyednek és nagyon mozgékonynak tűnik még álló helyzetben is.

Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)

Elölről van benne egy pici Porsche Macan, némi Kia Sportage, a profiljába meg a Mazdákat látom bele, de ezekre hasonlítani nem szégyen, hanem erény. Használhatóságát tekintve a Fiesta és a Focus között van félúton, azoknál 5-6 centivel magasabban. Mindeddig az ST-Line felszereltségben volt a legmenőbb a Puma (sportos optikával, de csak egyliteres, 155 lóerős turbómotorral), idén decemberben viszont kereskedésekbe érkezett a valódi ST csúcsmodell. Egyediek rajta a lökhárítók, a légterelők, fényes fekete a hűtőrács és a diffúzor, na meg persze orrában az 1,5-ös, 200 lóerős motor.

Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)

Recaro ülés, kacsaúsztató és avítt kezelőfelület

Sosem kellett félteni a Fordot, ha sportos modellekről van szó, hagyomány náluk a sok lóerős kis- vagy kompakt autó. Az ST (és pláne RS) Focusok közül nem tudok olyat mondani, amit kibírtam volna széles vigyor nélkül vezetni, a Fiesta ST pedig egyértelműen kiemelkedik a kategóriából, ezért nem kis várakozásokkal érkeztem az év sajnos valószínűleg utolsó menetpróbájára. Rövid beszélgetés után kaptam egy kulcsot, és annyit kértek, hogy estig érjek vissza. Felszakítottam a fertőtlenített tesztautó matricáját és beszálltam.

Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)

Elöl szépen elférni a formás Recaro-fotelekben, a hátsó traktus viszont szűk, egy átlagos felnőtt mögött már nem igazán kényelmes ide beülni. A belső térben a Ford szerintem soha nem volt igazán erős és a konkurencia azért előrébb tart, erről megint megbizonyosodtam.

A kormányon lévő műanyag gombok például kellemetlen fröccsöntött kis pöckök, a kárpittól sem voltam elájulva.

Összességében sok a gomb, de rend van és pluszpont jár azért, mert nem dugták el a menüben a legfontosabb dolgokat, például a klíma kezelését.

Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)
Ford Puma ST menetpróba (2020)

Azért is jók a fizikai gombok, mert fütyültek a mérnökök a fedélzeti menürendszer dizájnjára, 2020-ban már elvárás lenne, hogy legyen valaki, aki a felhasználói élményen is gondolkodik valamennyire. A csomagtér 456 liter, ami elképesztően jó egy ekkora autótól, és bár a Skoda adja el magát ötletes márkának, a Fordnak sem kell a szomszédba menni a kreativitásért. A nemzetközi menetpróbán már megírtuk, mennyi apróság teszi könnyebbé a Puma-tulajok életét, csak egy példa: a csomagtér padlója alatt van egy 80 literes Megabox fantázianevű gödör - az alján egy kihúzható dugóval.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!