A japán kompakt 11. generációját elsőként négyajtós karosszériával mutatták meg.

Az elődhöz képest előrébb vitték az A-oszlopokat, ami tágasabb utasteret és jobb kilátást eredményezForrás: Honda

A Honda Civic új nemzedéke hivatalosan csak prototípusként mutatkozott be (mégpedig meglepetésre a Twich online felületen), de egészen biztos, hogy a képeken látható szedán verzió már nagyon közel áll a szériaváltozathoz, ugyanis jövő tavasszal már el is indul a forgalmazása Észak-Amerikában. Először a négyajtóst lehet majd megvenni, aztán jön a kupé és a hibriddé váló Type R is.

A külső tükrök az ajtókra költöztek, a kupés tetőív miatt a szedán is ötajtósnak tűnikForrás: Honda

A 11. generációs Civic a formát tekintve a mindössze öt éve debütált 10. generáció logikus továbbgondolásának tűnik: megmaradt a lapos, széles és hosszú alapforma, és a fényszórók, valamint a hűtőmaszk kialakítása sem sokat változott. Profilból és hátulról azonban letisztultabb lett a dizájn, sok megoldás egyenesen az amerikai Accordot idézi. Újdonság a Civic oldalán vállmagasságban végigfutó éles vonal, valamint a LED-es hátsó lámpák formája.

Kissé túlméretezettek a hátsó lámpák, a kipufogókat szépen illesztették a lökhárítóba, szélesebb lett a hátsó nyomtávForrás: Honda

Sajnos a belső térről még nem adtak ki fényképeket, csak egy grafikát, amely azonban elég világos képet fest arról, hogy mire számíthatunk. Aki a Honda e villanyautó monitorokkal telerakott belsejét várta, azt csalódni fog, ugyanis csak egy közepes méretű, 9 colos érintőképernyő található a középkonzol tetején, a sallangmentes, minimalista dizájn és a tökéletes ergonómia azonban önmagában is figyelemre méltó. Jól néz ki a széles, vízszintes elrendezés, az új háromküllős kormány és a légbeömlők méhsejt-mintázata is.

Kicsit olyan a letisztult műszerfal, mint egy Mazda3-asbanForrás: Honda

A Honda ígérete szerint a Civic 11. nemzedékében új aktív és passzív biztonsági rendszerek fognak debütálni, például újfajta légzsákok és a Honda Sensing vezetéstámogató rendszer együttes következő nemzedéke is.

Cseppet sem egyterűs vagy SUV-os, maradt lapos és szélesForrás: Honda

Kanadában és az Egyesült Államokban fogják gyártani az észak-amerikai piacnak szánt Civic szedánokat. Eddig a ferdehátú, ötajtós Civic Angliában készült az egész világnak, a swindoni Honda-gyár azonban a Brexit miatt hamarosan bezár, az amerikai piacra szánt új ötajtós Civic gyártása ezért szintén Észak-Amerikába helyeződik át, az Indiana állambeli Greensburgba. Egyelőre nincs hír arról, hogy az új Civic mikor és melyik gyárból érkezik majd Európába.