Fordulat a magyar autósoknál, egyre kevesebben költenek erre

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
Az elmúlt évek 5-6 százalékos állománybővülése után az idei harmadik negyedév végére alig több mint egy százalékkal emelkedett a casco-szerződések száma a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Vágólapra másolva!

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) szerint az új autók piacának visszaesése az oka annak, hogy megtorpant a hazai casco-piac. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai alapján szeptember végén mintegy 996 ezer casco-szerződést tartottak nyilván.

Magyarországon a teljes gépjármű-állománynak csak a 21,3 százalékára kötöttek casco-biztosítást. Ebben az alacsony arányban szerepet játszik az is, hogy a hazai autók átlagos kora magas, cascót pedig jellemzően új, illetve fiatalabb autókra kötnek.