Ez az ország legdrágább eladó szocialista autója, nagyon ritka és gyönyörű

csajka
Vágólapra másolva!
Fehér színben és dokumentált magyar múlttal kínálnak eladásra egy GAZ-13 Csajkát.
Vágólapra másolva!

A GAZ-13 Csajka volt a szocialista ipar második legfényűzőbb limuzinja, az első vonalat a hatalmas ZIL-ek képviselték (igaz, a Kádár-korszakban azok helyett Mercedesekkel járt az elit).

Forrás: Használtautó.hu

Magyarországon újonnan kizárólag állami szerveknek értékesítették őket,

vagyis minisztériumoknak, legfontosabb nagyvállalatok igazgatóságainak, nagykövetségeknek, pártvezetésnek. Nyitott változata is létezett, azt elsősorban parádékon használták, itthon kevés ilyen példány futott. V8-as benzinmotorját a teherautókban is használták, a limuzinban 195 lóerős volt, és automata váltót kapcsoltak hozzá.

Forrás: Használtautó.hu

Majdnem mindegyik itthoni példány fekete fényezést kapott, a hirdetésben szereplő fehér igazi kuriózumnak számított.

A Csajka 1959-ben váltotta fel a hathengeres ZIM limuzint, de már a hatvanas évekre elavulttá vált az amerikai Packard Patricianról koppintott formaterve.

Forrás: Használtautó.hu

Ennek ellenére egészen 1981-ig gyártásban maradt, utódja a szögletes GAZ-14 volt, amelynek gyártását azonban a gorbacsovi Peresztrojka idején leállították, még a tervdokumentációt is megsemmisítették. A magyar okmányokkal rendelkező, 2005-ben restaurált Csajka első tulajdonosa az ÁFOR volt, ritkaságára és különlegességére tekintettel nem túlzó a húszmillió forintos irányár.