Megérkezett az új Lada Niva, ami úgy néz ki, mint egy Toyota

Lada Niva
Vágólapra másolva!
Alapos frissítésen esett át az orosz terepjáró második generációja, amelyet újra Lada márkanévvel forgalmaznak.
Vágólapra másolva!
Az új, toyotás orr-résszel sokat letagadhat a korából a Niva II Forrás: AvtoVAZ

A VAZ 2123-as gyári kódjelű, második generációs Lada Niva

gyártása 1998-ban kezdődött el,

aztán 2003-2020 között már szinte változatlan műszaki tartalommal, de Chevrolet márkanévvel készült a kocsi a General Motors és az AvtoVAZ együttműködése keretében (ekkor nevezték át a továbbra is gyártásban lévő, első generációs Nivákat Lada 4x4-re).

Az első LADA, ami LED-es hátsó lámpákat kap gyárilag Forrás: AvtoVAZ

Mivel Oroszországban és a környező országokban bő két évtized alatt

csak 650 ezer fogyott a típusból,

idén a GM eladta az 50 százalékos részesedését a vegyesvállalatban, így a Niva II modelleket 2020 óta ismét Lada márkanévvel lehet megvásárolni. Hogy méltó módon megünnepeljék az eredeti márkanév visszatérését, a típuson most átfogó modellfrissítést hajtottak végre (2009 után először), az átdolgozott kocsikat Lada Niva Travel néven kezdték el gyártani Togliattiban.

Ilyen volt, ilyen lett Forrás: AvtoVAZ

Jelentős változáson ment át a korábban gömbölyded formájú terepjáró,

az orra szögletes és magas lett,

jól alkalmazkodva a mai divatirányzatokhoz. Szemből nézve akár egy modern Toyotával is össze lehetne téveszteni, de kétségkívül felhasználtak ötleteket a két évvel ezelőtti Lada Vision 4x4, és a hat évvel ezelőtti Chevrolet Niva Concept tanulmányautóból is. Igaz, talán szerencsésebb lett volna, ha inkább azokat az autókat kezdik el gyártani, és nem ezt a 22 éves konstrukciót reszelgetik tovább, de az AvtoVAZ anyagi helyzete most ennyit tett lehetővé.

Érdemes megnézni, hogy integrálták a multimédia képernyőt a műszerfal tetejébe Forrás: AvtoVAZ

A mostani modellfrissítés elsősorban a Niva megjelenését érintette,

komoly mechanikai változásról nem számolt be a gyár, a hangszigetelés javításán kívül. Újak a Travelen a fényszórók és a hatalmas, trapéz alakú hűtőrács, a kerékjáratokon a műanyag védőelemek szögletessé váltak. Hátul csak a lökhárítót és a lámpákat cserélték le, utóbbiak már LED-esek.

Yves Caracatzanis (balra), a Lada elnöke szerint jó munkát végeztek a mérnökök, és időben végeztek a feladattal Forrás: AvtoVAZ

Rendelhető gyári Off-road csomag is, amely terepgumikat, magasra kivezetett légbeszívó csövet (hogy ne szívjon vizet a motor) és fényezetlen műanyag védőelemeket tartalmaz. A zárható központi differenciálművel és felezővel ellátott állandó összkerékhajtás az alapmodellben is benne van,

a meghajtásról továbbra is az ősrégi, 1,7 literes, 80 lóerős Lada-motor felel.

A ráncfelvarrás előtt a Niva alapára Oroszországban 738 ezer rubel, azaz 2,9 millió forint volt, egyelőre nem tudni, hogy a Travelért mennyivel kérnek többet.