Itt megnézheti a Magyarok a világ járműgyártásában c. kiállítás idei kiadását

magyarok
Vágólapra másolva!
A többször elhalasztott, majd végül december 29-én, online formában  megrendezett AMTS Automobil & Tuning Show keretében rendezték meg.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt bő 100 évben országunk sok nagy alkotót adott a világ járműgyártásának. Az autórajongók többsége méltatlanul keveset tud arról, hogy a magyar szakemberek, mérnökök, formatervezők milyen kiemelkedő szerepet játszanak a világhírű járművek tervezése során, és milyen innovatív megoldásokkal segítik az autóipar fejlődését. Ezért

az Autós Nagykoalíció ismét megelevenítette a múltat, a jelent és a jövőt,

a Magyarok a Világ Járműgyártásában elnevezésű tematikus kiállításon, amelyen Knezsik István, az ANK elnöke tartott előadást a magyar szakembereknek a világ járműgyártásában betöltött kiemelkedő szerepéről.

Volt szó a Mátyás király korában Kocs községben kifejlesztett kocsiról, Galamb József Ford T-modelljéről, a jelenleg is aktív magyar származású mérnökök munkájáról: a Bugatti Veyron motorját tervező Dr. Hanula Barnáról, a BMW dízelkorszakának alapjait lefektető Dr. Anisits Ferenc „dízelpápáról", a jelenleg futó Kia, Mercedes, Peugeot, Porsche és Volkswagen modellek külső formáját megalkotó magyar dizájnerekről – hogy csak néhányat említsünk a több tucat érdekes sztori közül.

Dankó Péter jópofa Lada 1200-asa a LEGO pályzatára készült Forrás: LEGO

Knezsik István az aktualitásokra is felhívta a figyelmet: a magyar LEGO építő Dankó Péter Lada 1200 pályaművére még most is lehet szavazni annak érdekében, hogy a keleti blokk ikonikus példánya sorozatgyártásba kerülhessen.