Már Európában is kapható az az utcai kocsi, ami egy Forma-1-es autónál is gyorsabb

Aspark Owl
Vágólapra másolva!
A közúton is használható Aspark Owl hihetetlen menetteljesítményekre képes, persze nem adják olcsón.
Vágólapra másolva!
Forrás: Aspark

Három éve, a Frankfurti Autószalonon mi is megnézhettük az Aspark Owl (a név magyarul baglyot jelent) tanulmány verzióját, 2019-ben pedig a szériaérett változat is bemutatkozott. További egy évet kellett várni, hogy a japán hipersportautó Európában és Észak-Amerikában is kapható legyen:

az exkluzív kereskedőhálózat mindössze két egységből áll,

egy Franciaországban, egy pedig Miamiban található. Ezenkívül a világon csak egy helyen lehet még megvenni a kocsit, az Aspark székhelyén, Oszakában, a hivatalos bemutatóteremben.

Forrás: Aspark

Két különlegessége van az Aspark Owl-nak: nincs olyan sorozatgyártású autó, ami alacsonyabb lenne nála (csak 99 cm a magassága), és olyan sincs, ami jobb gyorsulással rendelkezne. Álló helyzetből ugyanis mindössze

1,72 másodperc alatt gyorsul fel 0-97 km/h-ra,

ami hajszállal jobb a Forma-1-es autók gyorsulásánál, és 0,7 másodperccel a legfürgébb szériaautóénál, ami jelenleg a Tesla Model S P100D. De még a Ken Block-nak épített egyedi építésű szörnynek, az összkerekes, 1400 lóerős Hoonicorn Ford Mustangnak is ad 0,1 másodpercet.

Forrás: Aspark

Az is döbbenetes, hogy 0-300 km/h-ra 10,6 másodperc alatt gyorsul, holott a legtöbb ember már azt a kocsit is fürgének tartja, ami ennyi idő alatt a 100-at képes elérni. Az elektromos hajtású Asparkot kifejezetten a gyorsulásra fejlesztették ki,

négy villanymotorja összesen 2012 lóerőt és 2000 Nm-t ad le.

Több mint 360 km-es hatótávot tesz lehetővé a 64 kWh-s lítiumion-akkumulátor, ha valaki nem nyomja állandóan a padlóig a gázpedált. A végsebesség kereken 400 km/h.

Forrás: Aspark

Bár a karosszéria teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból készül és csak 120 kilót nyom, a teljes Owl mégis 1,9 tonnás az akkumulátorok és a négy villanymotor miatt. A megfelelő leszorítóerőről aktív aerodinamikai elemek, a megfelelő lassulásról pedig elöl tíz-, hátul négydugattyús karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak. Mindössze 50 példány gyártását tervezik,

a kocsik alapára Európában 2,9 millió euró, azaz durván egymilliárd forint.