Talán még az Opel sem gondolta volna, hogy mekkora siker lesz a Mokka első nemzedéke, amely 2012-ben mutatkozott be a Chevrolet Trax testvérmodelljeként. Nem sokkal később a dél-koreai márkát (ex-Daewoo) kivonta az európai piacról a General Motors, de a Mokka maradt, és sikert sikerre halmozott, a Renault Captur és a Nissan Juke mellett évekig a legkeresettebb kis szabadidő-autónak számított.
Több mint egymillió fogyott belőle Európában,
amivel az Opel legvérmesebb reményeit is túlszárnyalta, de az utóbbi években számtalan szebb, korszerűbb és takarékosabb modell jelent meg a szegmensében, és mellettük már menthetetlenül elavulttá vált.
Még abból a korszakból származott a régi Mokka, amikor egy kis SUV-nál is elvárás volt, hogy lehessen összkerékhajtást rendelni hozzá, és amikor az Opelek voltak a legnehezebbek a kategóriájukban, és ósdi motorokkal szerelték őket. Mindez együtt azt eredményezte, hogy az 1,4-es, 140 lóerős négyhengeres turbómotorral a régi Mokka szén-dioxid-kibocsátása 140-152 g/km, a fogyasztása 6-6,5 l/100 km között mozgott (NEDC mérési szabvány szerint), az utód viszont lágy hibrid rendszer nélkül is csak 102-104 g/km, illetve 4,5-4,9 l/100 km értéket produkál (szintén NEDC), ami hatalmas javulás.
Azért tud az új Mokka ennyivel tisztább lenni elődjénél, mert kisebb a légellenállása (az alaktényezőjét 0,35-ről 0,32-re csökkentették),
120 kilót lefaragtak a tömegéből, nincs hozzá összkerékhajtás,
és benzinmotorból már csak a PSA 1,2 literes, hatékony, turbós háromhengeresét lehet rendelni 100 vagy 130 lóerővel. Ezenkívül elérhető a franciák 1,5 literes, 110 lóerős dízele is, a nagy újdonság azonban a 136 lóerős elektromos változat, az általunk kipróbált Mokka-e.
Nemcsak technikai frissítésre volt szüksége a Mokkának, hanem esztétikaira is, előbbit az Opel új tulajdonosa, a PSA biztosította a CMP platformmal (erre épül az új Corsa, a Peugeot 208/2008, a DS 3 Crossback, és Citroën C4 is), utóbbit viszont rábízták a német formatervezőkre, akik remek munkát végeztek. Mostantól minden Opelen ott lesz a minimalista stílusú, először a 2018-as GTX tanulmányautón megjelent
Vizor-maszk,
amely nem igazi hűtőrács, csak egy zárt, csillogó fekete betét a fényszórók között.