Már ideje volt a modellváltásnak, mivel a Ranger jelenlegi generációja már 10 éve a piacon van, legutóbb 2017-ben esett át egy alapos modellfrissítésen. A most, az interneten bemutatott utódot Európában 2022 második felében lehet majd megrendelni,
az első vásárlók 2023 elején kapják meg autóikat.
A külső dizájn az Amerikában a legnépszerűbb autónak számító Ford F-150-et idézi, az 5 centivel megnövelt szélességet a hűtőmaszk is hangsúlyozza, amelynek két oldalán a C-alakú LED-es nappali fények találhatók. Hátul a Ranger feliratot a platóajtó fémrészébe préselik, a lökhárítón pedig oldalsó fellépőket alakítottak ki, hogy könnyebb legyen a platóba pakolni.
Nagyobb lett a plató felülete (már a szabvány raklap is felfér), köszönhetően annak, hogy a nyom- és a tengelytáv is 5-5 centivel megnőtt.
A lehajtható platóajtót akár munkaasztalnak is lehet használni különböző anyagok vágásánál, a Ranger környezetét bevilágító 360 fokos világításnak pedig a kempingezők fognak örülni.
Megmaradt a kínálatban a háromféle teljesítményszinttel, egy vagy két turbóval rendelhető, javított hűtésű kétliteres, négyhengeres dízelmotor, de aki 210-nél több lóerőt szeretne, választhat már háromliteres V6-ost is, sőt, egyes piacokon a 2,3 literes benzines turbómotor is elérhető lesz. Európában valószínűleg egy
plug-in hibrid hajtást is piacra fognak dobni,
amely a benzinmotorra épülhet.
Új öt- és hatfokozatú váltókat fejlesztett a Ford, a tízfokozatú automatát pedig jelentősen átdolgozták, hogy könnyebb legyen, és kisebb legyen az alsó fokozatok közötti áttételkülönbség, ami vontatáskor jön majd jól. Előválasztó kar helyett már egy elektromos kapcsolóval lehet az automata váltót kezelni, a kézifék sem manuális többé.
Kétféle összkerékhajtással is választható lesz a Ranger,
az egyszerűbbet kézzel kell bekapcsolni, a fejlettebb viszont automatikusan kapcsolja be az első tengelyt a hajtásba, ha kevés a tapadás. Megmaradnak a jelenlegi karosszéria és felszereltség-változatok, beleértve a kemény terepezésre felkészített Raptor és Wildtrak verziókat is. Korábban csak a Raptorhoz volt hat különböző terep-üzemmód, mostantól az olcsóbb verziók is ennyit kapnak.
Digitális és személyre szabható a vezető előtti műszerfal-kijelző, amelynek grafikája a kiválasztott menetprogramhoz igazodik. Nagyobbak lettek a tárolórekeszek, felárért belső wifi-router és vezeték nélküli telefontöltő is kapható, a szoftverfrissítéseket is mobilnetről kapja a Ranger.