A japán elektronikai vállalat Vision-S nevű tanulmányában az AImotive szoftvere dolgozik.

A Vision-S kicsit rövidebb és magasabb a Tesla Model S-nél. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Sony

A Sony tavaly, a 2020-as CES kiállításon mutatta be a Vision-S koncepcióautót, amelyet azzal a céllal fejlesztettek ki, hogy olyan új technológiákat és szórakoztató elektronikai rendszereket teszteljenek vele, amelyek hamarosan megjelenhetnek a nagy autógyártók modelljeiben.

Ausztriában, közúton tesztelik a prototípustForrás: Sony

Valószínűleg nem tervezik a Vision-S sorozatgyártását (bár ezt konkrétan nem jelentették ki), annak ellenére sem, hogy kívül-belül gondosan és ízlésesen kidolgozott autóról van szó, amely korszerű, elektromos hajtáslánccal rendelkezik.  Két darab 272 lóerős villanymotor felel a mozgatásért, az egyik az első, a másik a hátsó tengelyt hajtja. A hivatalos adatok szerint 0-100 km/h-ra történő gyorsítás csak 4,8 másodpercig tart, a végsebesség 240 km/h, a hatótávot és az akkumulátorkapacitást nem árulták el.

A Sony a héten, a 2021-es, virtuális CES-en leplezte le a kocsi továbbfejlesztett változatát. Egy új videót tettek közzé, amelyen az látszik, ahogy egy osztrák rendszámos, álcázómatricás prototípus rója Ausztria útjait.  Nem véletlen a helyszín, az autót ugyanis a Magna Steyr grazi gyárában szerelték össze.

A műszerfal kijelzők összefüggő láncolataForrás: Sony

Végre az S-Vision belseje is jól megfigyelhető, például a teljes szélességében LCD képernyőkből álló műszerfal  és a digitális tükrök, amelyek olyanok, mint a Honda e-ben. Viszont a Sony autójában a központi kijelzőt nem arra használják, hogy virtuális akváriumot mutassanak rajta, hanem arra, hogy az autó környezetét (sávok, többi jármű) digitális formában jelenítsék meg.

Nem maradhatott ki a hátsó szórakoztató rendszerForrás: Sony

Igyekeztek beépíteni a kocsiba minél több meglévő Sony-technológiát, a 360 Reality Audio rendszer részeként például minden ülésbe külön hangszórót szereltek, az infotainment rendszert videostreaming és Playstation-szolgáltatásokkal is összekötötték,  és a kocsi fel van készítve az 5G-s mobilinternetre is.

Kamerák és szenzorok a visszapillantó helyénForrás: Sony

Nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra is, nem kevesebb mint 33 különböző szenzorral szerelték fel a kocsit, amelyek kívül és belül is képesek felismerni a tárgyakat és az embereket, és a különböző állatokat. Ezek közé tartozik a CMOS képszenzor  is, amely a Sony nagy felbontású, nagy dinamikatartománnyal rendelkező fényképező-technológiáját kamatoztatja autós környezetben. Természetesen a kocsi a legkorszerűbb mesterséges intelligenciával, és önvezető rendszerrel is fel van szerelve, amelyek a Sony szerint egy intuitív módon használható interfészen keresztül kommunikálnak a sofőrrel és az utasokkal.

Az a Sony célja a Vision-S-sel, hogy bemutassa az autóban alkalmazható új technológiáit, legyen az biztonságot növelő, önvezetést megvalósító, vagy utasokat szórakoztatóForrás: Sony

A Vision-S kifejlesztésében olyan cégek működtek közre, mint a Bosch, az Nvidia, vagy a magyar AImotive.  A kameraalapú önvezető és vezetéstámogató rendszerek specialistája szállítja az autonóm vezetéshez szükséges szoftvert a kocsihoz. Elérték a 2+ szintet, ami azt jelenti, hogy a vezetőnek még figyelnie kell ugyan, de megfelelő útszakaszon lényegében már minden, vezetéssel kapcsolatos teendőt az autó végez.

A központi kijelzőn az autó megjeleníti a környezetétForrás: Sony

Elképesztően izgatottak vagyunk, hogy a nemzetközileg elismert Sonyval dolgozhatunk együtt  – nyilatkozta Kishonti László, az AImotive alapítója és vezérigazgatója. „Ez egy remek együttműködés számunkra, mert így jobban megérthetjük, hogy egy iparági vezető cég a fejlett vezetéstámogató rendszerek fejlesztésével és integrációjával kapcsolatban milyen kulcsfontosságú kihívásokkal néz szembe. Már alig várjuk, hogy tovább dolgozhassunk a Sonyval a Vision-S prototípus megvalósításán" – tette hozzá a szakember az AImotive sajtóközleményében.