Mozgalmas éven van túl a bajor gyártó a hazai piacon, a koronavírus-járvány ellenére növelte a részesedését. A márka online sajtótájékoztatóján szó esett a debreceni gyár építéséről és a piac új trendjeiről is – utóbbiak közül szembetűnő a plug-in hibridek 32 százalékkal megnőtt kereslete és a tény, hogy már minden második eladott modell SUV.

A magyarországi eladások megközelítették a 2019-es eredményeket, a BMW márka mindössze 5%-kal maradt el az előző évtől, miközben a BMW Group (BMW és Mini) értékesítése a prémium szegmens 33,3%-át uralta. Ez különösen jó eredmény annak tükrében, hogy a hazai összpiac közel 19%-kal, míg a prémium szegmens 8%-kal esett vissza, tehát a BMW Group még növelni is tudta piaci részesedését" – foglalta össze Maciej Galant, a magyar leányvállalat ügyvezető igazgatója.

Zöld rendszámos offenzíva, motorvásárlás külföldi út helyett

A Mini modelljeiből 14 százalékkal kevesebb fogyott 2020-ban, mint egy évvel korábban, amiben szerepet játszott, hogy ezúttal elmaradtak a nagy közösségiautó-beszerzések (például ShareNow), ugyanakkor idén több szalon építését tervezik a márkánál. Ami a motorkerékpár-divíziót illeti, növekedést hozott a koronavírus-járvány sújtotta év, a BMW Motorrad piacvezető az 500 cm3 feletti kategóriában. Legtöbben az R1250 GS/Adventure gép nyergébe ültek, idén pedig a retró formavilágú R18-cal és az első M-divíziós sportmodellel is érkezik.

De térjünk vissza müncheni márka személyautóihoz, amelyek eladási statisztikáiból érdekes trendek rajzolódtak ki. Tavaly a vásárlók 48 százaléka X-modellt, vagyis SUV-ot vásárolt, míg az összes rendelés kétharmada 4x4-es modellre szólt – tehát a hagyományos építésű autóknál is viszonylag alacsony a szimplán első- vagy hátsókerék-hajtás aránya. Folyamatosan nő a konszernnél a zöld rendszámos típusok aránya, a tisztán elektromosoknál (BMW i3, Mini Cooper SE) is jóval nagyobb arányban a plug-in hibirdeké (545 darabra), az 5-ösnél például az már 530e népszerűbb, mint a régi kedvenc 520d.

Az Eiffel Műhelyházból közvetítették az évindító sajtótájékoztatótForrás: BMW Group Magyarország

Bár nem hangzott el szám az eladott modellek átlagértékére vonatkozóan, feltehetőleg a piac drágulásával összhangban a vevők többet költöttek autónként, és 45 százalékos növekedést értek el az M, illetve M Performance modellek. Kicsi, 249 darabos, de tavaly szintén látványosan gyarapodó szegmens volt a luxusmodelleké (7-es, 8-as, X7), a márka teljes toplistája pedig a következőképpen alakult:

  1. 3-as sorozat (543 db)
  2. X5 (482 db)
  3. X3 (344 db)
  4. 5-ös sorozat (334 db)
  5. 2-es sorozat (330 db)
  6. X6 (286 db)

Ami a folytatást illeti, a következő hetekben megérkezik az X3 elektromos változata (iX3), tavasz elején pedig jön a markáns külsejű, 480-510 lóerős és kézi váltóval is elérhető M3/M4 páros. A márka fő idei újdonsága egy jókora, új formavilágot hozó villany-SUV lesz: 500 lóerőt és akár 600 kilométer hatótávot ígér az iX. Év végén még az i4 nevű gran coupé is megérkezik, a BMW tehát nagyon is komolyan gondolja az elektromos hajtást. Ilyet kap majd az első Made in Hungary feliratos új modell is, amely várhatóan 2025-ben gördül ki a hamarosan már gőzerővel épülő debreceni gyár kapuján.