Az új EQA a GLA SUV elektromos változata, egyedi lámpákkal és jelentős hatótávval.

Nem Kecskeméten, hanem Németországban és Kínában készül az EQA. Akkumulátorai a Mercedes-Benz leányvállalatától, a kamenzi Accumotive-tól, illetve a lengyelországi Jaworban található akkumulátor-gyárból érkeznek. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Daimler AG

A Mercedes a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatta be az EQA tanulmányautót, amely még egy kompakt, normál építésű, háromajtós ferdehátú kocsi volt. Több mint három évvel később most érkezett meg a szériaváltozat, amely azonban meglepetésre már egy ötajtós szabadidő-autó, ugyanis időközben változott a koncepció, és már nem az A-osztályra, hanem a GLA-ra épül.

A Mercedes-EQ modellek megkülönböztető jegye az elöl és hátul végigfutó folyamatos fényívForrás: Daimler AG

Valószínűleg rájött a Mercedes, hogy nagyobb sikerre számíthat, ha egy SUV-val tör be a kompakt villanyautók piacára, mint egy egyszerű ferdehátú kocsival, de az is lehet, hogya magas GLA padlójában könnyebb volt elrejteni az akkumulátorokat. Az 66,5 kWh-s akkucsomag egy merev vázon belül található, átvéve a strukturális merevítés feladatát is, amelyet korábban a padlólemez kiegészítő kereszttartói láttak el. Viszont a csomagtartó csak 340 literes a GLA 425 literével szemben.

Az 66,5 kWh-s akkucsomag egy merev vázon belül található, átvéve a strukturális merevítés feladatát isForrás: Daimler AG

2021 tavaszától lesz elérhető a típus a hazai márkakereskedésekben, elsőként az EQA 250-es változatban, amely 190 lóerős, a nyomatéka 375 Nm, és 426 km-es WLTP hatótávval rendelkezik. 0-100 km/h-ra 8,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 160 km/h. Később más hajtásláncok is elérhetőek lesznek egészen 272 lóerős teljesítményig, első- és összkerékhajtással, akár több mint több mint 500 km hatótávval.

A műszerfal ismerős lehet a kompakt Mercedesekből, de az óracsoport már nem tartalmaz fordulatszámmérőt. A központi kijelző EQ menüpontjában a töltési lehetőségekkel, elektromos fogyasztással és energiaáramlással kapcsolatos információkat érhetjük elForrás: Daimler AG

Németországban a kedvezmények nélküli alapár 47 540 euró, ami kb. 17 millió forintos magyar indulóárat feltételez. Természetesen, mint minden villanyautó, a tisztán elektromos meghajtású EQA jogosult a zöld rendszám használatára, amely számos kedvezmény igénybevételére – egyebek mellett ingyenes városi parkolásra, regisztrációs adó, átírási illeték, gépjárműadó és cégautó adó mentességre – ad lehetőséget.

Az EQA alaktényezője mindössze 0,28. A jó eredményhez hozzájárult a felül teljes mértékben zárható hűtőlevegő-rendszer, az egyedi első és hátsó lökhárító, a szinte teljesen sík és közel zárt padlólemez és az aerodinamikus felniForrás: Daimler AG

Az alapfelszereltségbe olyan tételek tartoznak, mint a navigáció, a LED fényszórók adaptív távfény asszisztenssel, az elektromos csomagtérajtó, a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a 64 különféle színnel rendelkező hangulatvilágítás, a tolatókamera. Nemsokára a hétszemélyesként is kérhető EQB villanyautót is bemutatja a Mercedes, amely a GLB SUV-on alapul.