A Cupra Formentorba is bekerült az RS3-ból, a Q3 RS-ből és a TT RS-ből ismert turbós öthengeres motor.

A VZ5 név a spanyol veloz (gyors) szóból és az 5 hengerből jött kiForrás: Seat

A Seat egy igazán nagy durranással emlékezett meg a Cupra harmadik évfordulójáról: bemutatta a márka új csúcsmodelljét, a Formentor VZ5-öt. Jelenleg a Formentor az egyetlen Cupra-modell, amelynek nincs Seat-megfelelője, a kompakt crossovert eddig 1,5 és 2,0 literes négyhengeres benzines turbómotorokkal, valamint konnektoros hibridként kínálták.

A négycsöves kipufogót gondosan hangolták, hogy az öthengeres hang minél szebben szóljon belőleForrás: Seat

Bár a 310 lóerős eddigi csúcsmotorral sem volt éppen lassú a kocsi (0-100 km/h: 4,9 mp, 250 km/h), az Audi Győrben készülő, 2,5 literes könnyűfém öthengerese új szinte emeli a dinamizmusát. A 390 lóerős, 480 Nm nyomatékú motorral az összkerekes, DSG-váltós Formentor 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, a végsebessége pedig csak azért nem több 250 km/h-nál, mert elektronikusan le van szabályozva.

Már-már olyan alacsony, hogy túlzás SUV-nak hívniForrás: Seat

A 310 lóerős négyhengereshez képest változás, hogy 10 mm-rel lejjebb ültették a futóművét, alapáron adják az adaptív lengéscsillapítást, és a hatdugattyús Akebono első féknyergeket. Ezeken kívül egyedi motorháztetőt, szénszálas díszeket, 20 colos, rézszínű könnyűfém felniket és szélesebb sárvédőket is kapott a VZ5, ráadásul a gyári képeken látható Tajga Szürke színt is csak neki keverték ki.

Kagylóülések és szénszálas díszbetétek, a DSG váltó előválasztó karja igen apróForrás: Seat

Azonban fontos megjegyezni, a Cupra Formentor VZ5 nem rendes szériaautó, hanem egy különleges limitált széria: mindössze 7000 darabot fognak legyártani belőle (2021 negyedik negyedévében), mindet balkormányos kivitelben. Egyelőre az árát nem hozták nyilvánosságra, de az azonos technikájú Audi RS Q3 24,26 milliós árából kiindulva ez sem az átlagember autója lesz.