Az EPA, az Egyesült Államok környezetvédelmi hivatala szerint kategóriájában a Toyota RAV4-nek a legnagyobb az elektromos hatótávolsága.

Forrás: Toyota

Akkumulátorának egyetlen feltöltésével akár 67,6 - hétköznapi, nem laboratóriumi - kilométert tud megtenni a Toyota RAV4 plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt kivitele. Az Egyesült Államok környezetvédelmi hivatala, az EPA (Environmental Protection Agency) által elvégzett, hivatalos mérés, valamint az ebből készült elemzések szerint ez egyben azt is jelenti, hogy a hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt tömegpiaci szabadidőjárművek körében a Toyota RAV4 Prime (Európában RAV4 Plug-in Hybrid) vezeti a hatótávolság-versenyt.

Forrás: Toyota

A modell európai forgalmazása már elkezdődött (a kontinensen Suzuki Across néven is kapható), a hálózatról tölthető hibrid szabadidőjármű hivatalos, WLTP norma szerinti adatai azonban még ennél is kedvezőbbek. A mérések szerint a Toyota RAV4 Plug-In Hybrid európai kivitele „több mint 75 kilométert" képes megtenni lítium-ion akkumulátorának egyetlen feltöltésével. Ez meghaladja a jelenleg kapható középkategóriás és alsó-középkategóriás szabadidőjárművek vonatkozó értékeit (ld. az alábbi táblázatban).

  Teljesítmény (LE) EV hatótávolság (km) CO2-kibocsátás (g/km)
Audi Q5 TFSI e 367 >40 46-53
BMW X3 xDrive30e 292 41-46 49-64
Citroën C5 Aircross Hybrid * 225 55 32
DS 7 Crossback E-Tense * 225 55 31-36
Ford Kuga Plug-In Hybrid * 225 >50 29
Hyundai Santa Fe 265 n.a. n.a.
Jeep Compass 4xe * 240 50 <50
Land Rover Discovery Sport PHEV 309 62 36
Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC 320 39-43 57-51
Mitsubishi Outlander PHEV 203 45 46
Peugeot 3008 Hybrid4 * 300 59 29
Toyota RAV4 PHEV 306 >65 <29
Volvo XC60 TwinEngine T6 340 46-54 53-66

* alsó-középkategóriás modellek

A Toyota a RAV4 Plug-in Hybridben elektromos összkerékhajtást (AWD-i ) alkalmaz, vagyis nincs kardán, a hátsó kerekeket kizárólag villanymotor hajtja. A modell ugyanazt a 2.5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotort kapta meg, ami az öntöltő RAV4 Hybridben is szolgál, értelemszerűen a PHEV technológia által szükségessé tett módosításokkal. A takarékossághoz olyan megoldások is hozzájárulnak, mint a hőszivattyús klímaberendezés, amely eredetileg a jelenlegi, második generációs Prius Plug-in Hybridben debütált, és amelynek a hűtőközege egyben a lítium-ion akkumulátort is hűti.