Tíz másodpercre nitró nélkül is megtáltosodik - BMW 330e xDrive Touring - teszt

BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e
Vágólapra másolva!
Hathengeres bariton és kipörgő hátsó kerék helyett ezúttal másról szól a 330-as típusjelzés: ingyenes parkolás, adókedvezmény és (meglehetősen lassú) konnektoros töltés jelent meg a legnépszerűbb BMW repertoárjában, immár összkerekes kombiként is. Ugyanakkor a márkanév, az M-csomag és a közel 300 lóerőt mozgósító boost funkció olyan ígéretet hordoz, hogy egy plug-in hibrid gazdájának sem kell lemondania a sportosságról. Lássuk, működik-e a gyakorlatban a kettő az egyben ajánlat!
Vágólapra másolva!

Sötét viharfellegek gyülekeznek a belső égésű motoros autók felett: egymásra licitálva jelentik be országok a kitiltás céldátumát (rendszerint 2030 körülre), és már több gyártó is bejelentette, hogy leállítja a benzinesek továbbfejlesztését. Utóbbi oka a CO2 emissziós kvóták és bírságok mellett az Euro-7 norma drákói szigorú tervezete, nem csoda, hogy a cégek legjobban reklámozott sztárjai már a villanyautók. Ilyen például a BMW-nél a jól ismert, apró i3 mellett az új iX3 szabadidő-autó, és már felsorakozott a rajtvonalra az i4, illetve a meglehetősen szokatlan formájú, akár 500 lóerős iX is.

BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.

Csakhogy a vételárat, a hatótávot és a még mindig alacsony piaci részesedést látva egyelőre nincs szó arról, hogy az akkus villanyautók kizárólagosságát borítékolhatnánk a közeljövőben, fontos szerep jut mellettük még jó ideig a teljes értékű hibrideknek. Míg a Toyota és néhány más márka az „öntöltő" rendszerekben látja a megoldást, az európai gyártók inkább a plug-in változatokra esküdnek, és ezek a BMW kínálatában is elterjedtek. Zöld rendszámosként kapható már a 2-es Active Tourer, az 5-ös és a 7-es sorozat, illetve az X1, X2, X3, X5 is – a nagyoknál soros hathengeres motorral kombinálva.

BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.

Összkerekes, mégsem hegyomlásnyi SUV

Persze a bajorok aranytojást tojó tyúkja, a 3-as sorozat is megkapta a hibrid hajtást, az aktuális G20 szériát limuzinként már 2019 augusztusában kipróbáltuk vele, és azóta sem álltak le a fejlesztések. Tesztünk apropóját éppen az adta, hogy összkerékhajtással és kombi karosszériával is lehet rendelni a 330e modelleket, igaz, a legfrissebb újdonság, a gyengébb és olcsóbb 320e kivitel még nem szerepel a hazai kínálatban. Tavaly Magyarországon a vevők kétharmada xDrive rendszerrel vásárolta BMW-jét, tehát logikus volt a 4x4 bevezetése, igaz, nélküle kisebb lenne a tömeg, a fordulókör és persze az ár.

BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.

Egyértelműbb szimpátiánk a Touring karosszériával, az utakat ellepő SUV-ok között üdítő látvány egy sportos arányokkal megáldott, középkategóriás kombi – sajnos a riválisnak szánt Alfa Giuliából sem készítettek ilyet.

Még nem csúfítják nyúlfog-szerű vesék az orrát, de már látványos első-hátsó lámpákat kapott, szépen emelkedik az övvonala,

és izgalmasak az arányai, részben az első kerekek és az ajtók közti nagy távolság (az úgynevezett premium gap) miatt. Jó hangulatfokozók az M-csomag optikai elemei és a kettős kipufogóvégek, még a 17 colos alapkerekek sem teszik komolytalanná.

BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.

Szerencsére nem számolták fel a gombokat

Belül a 3-as sorozatban megszokott jó világ fogadott, minőségi anyagfelhasználással és a bézsszínű (könnyen koszolódó) kárpitok miatt otthonos hangulattal. Konzervatívabb a kialakítása, mint az új, W206-os Mercedes C-osztálynak, de ezt alighanem sokan értékelni fogják. Itt még nem kell mindent ujjlenyomatokkal elcsúfított óriásképernyőn kezelni, a klímának van direktpanelje, plusz megmaradt az infotainment központi vezérlőtárcsája - persze hang- és gesztusvezérléssel kiegészítve. Remek a menü, online a navigáció, flott a telefonkapcsolódás, ritka az ilyen könnyen kezelhető rendszer.

BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.

Továbbra sem voltunk igazán kibékülve a digitális műszeregység kijelzőképével, és túl vaskos az M-logós kormány, de ez már a kákán is csomót keresés minősített esete. A kezelhetőséghez hasonlóan az üléskomfort is remek, és ugyanez elmondható végre a 3-as kabinjának helykínálatáról is –

igaz, közben akkorára nőtt a karosszéria, mint amekkora két évtizeddel ezelőtt az 5-ös sorozat volt.

Ennél a kivitelnél a hátsó ülés alá költözött a 11,15 kWh-s akku, a tank pedig ezúttal a tengely mögé került.

BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.
BMW 330e, teszt, 2021.03.03.

Míg a SUV-oknál viszonylag nagy helyen tetrisezhetnek a tervezők a komplex technikával, addig a „földszintes" autóknál több kompromisszumra kényszerülnek – és velük együtt persze a vevők is. Így a plug-in hibrid Touring csomagtartója 500-ról 410 literesre zsugorodott (tehát alig nagyobb, mint egy ötajtós Golfé), ami családi autóként csökkenti használati értékét. De a magas padló még mindig jobb, mintha a régebbi plug-in hibrideknél ismert módon a raktér végében akkudoboz akadályozná a bővíthetőséget, miként az is hasznos, hogy az alagsor rekeszében lehet elrejteni a töltőkábeleket.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!