Az új, elektromos hajtású EV6 jóval gyorsabb, mint eddig bármelyik koreai autó.

A 4,7 méteres hosszhoz 2,9 méteres tengelytáv társulForrás: Kia

A 4,7 méteres EV6 a Kia első modellje a márka új, kifejezetten elektromos autókhoz kifejlesztett E-GMP padlólemezén. Testvérmodellje a szögletesen retrós formájú Hyundai Ioniq 5-nek, de annál jóval erősebb kivitelben is lehet kérni: míg a Hyundai-nál 302 lóerő a plafon (kétmotoros változat), addig a Kia EV6 csúcsverziója, a GT már 585 lóerőt kínál, 740 Nm nyomaték mellett. Minden idők legerősebb szériagyártású Kiája akár 260 km/h-val is tud menni, és 3,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra.

Több mint 500 km-t meg tud tenni egy töltésselForrás: Kia

"A GT elektromos műszaki tudásunk csúcsa, műszaki jellemzői és menetképességei egyaránt a szuper-sportautók ligájába emelik"- mondta Albert Biermann, a Hyundai-konszern kutatást, és fejlesztést vezető elnöke, aki korábban a BMW M sportrészlegét vezette.

Tágas és ízlésesen berendezett az utastérForrás: Kia

A Kia egy videót is készített, hogy demonstrálhassa az EV6 GT képességeit. Egy klasszikus, negyed mérföldes gyorsulási versenyt rendeztek a villanyautónak olyan benzines sportautók részvételével, mint a 476 lóerős Mercedes-AMG GT (0-100 km/h: 4 mp), az 570 lóerős McLaren 570 S (0-100 km/h: 3,2 mp), a 370 lóerős Porsche 911 Targa 4 (0-100 km/h: 4,5 mp), az 560 lóerős Ferrari California T (0-100 km/h: 3,6 mp) és a 650 lóerős Lamborghini Urus (0-100 km/h: 3,6 mp).

Igaz, hogy egyik ellenfél sem volt az gyártója leggyorsabb autója, de azért nem is nevezhetők lassúnak. A hivatalos gyorsulási adatok átböngészése után könnyű rájönni, hogy melyik volt az a szupersportautó, amelyikkel nem bírt a Kia, bár az is csak pár méterrel szelte át előbb a célvonalat, mint az EV6 GT.

A leggyengébb is 170 lóerős

Természetesen az EV6 többféle elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, de a GT kizárólag a nagyobbal fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerék hajtással és összkerékhajtással is készül majd.

Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az EV6 WLTP norma szerinti hatótávolsága 510 km, az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka 5,2 másodperces gyorsuláshoz elég. A 77,4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 lóerős (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW).

Az 58 kWh-s akkumulátorral 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 lóerő (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 lóerő (173 kW) hajt előre és hátra.

Az EV6 800 és 400V-ról is tölthető, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter használata nélkül. Gyorstöltéssel valamennyi változat akkucsomagja akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető, sőt, 100 km-nyi hatótáv akár kevesebb, mint 4,5 perc alatt vételezhető.