Szenzációs, hátsókerekes sportkupé a Toyota húsvéti ajándéka

Toyota GR86
Vágólapra másolva!
A GT86 utóda ismét a Subaruval való együttműködés gyümölcse, de az új BRZ-vel ellentétben Európában is árulni fogják.
Vágólapra másolva!
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86

Kezdjük a legfontosabbal: a Toyota és a Subaru nem hallgatott a gyenge motor miatt fanyalgókra, és

a BRZ/GT 86 második generációját sem szereli fel turbófeltöltővel.

Az ok? Az erősebb, feltöltött motor magasabb tömegközéppontot, nagyobb fékeket, kerekeket, vagyis nagyobb tömeget, komplexitást és árat hozott volna magával, amit mindenáron el akartak kerülni.

Kilenc év alatt a Toyota 200 ezer darabot tudott eladni a világon az első GT86-osból, ami tiszteletre méltó mennyiség annak tükrében, hogy a hagyományos sportkupék piaca jelentősen zsugorodott a SUV-ok előretörése miatt Fotó: Csudai Sándor

Állítólag azért mutatták be csak most, öt hónappal az új Subaru BRZ leleplezése után a testvérmodellt, a GR 86-ot, mert ennyi időt kaptak a mérnökei Toyoda Akiótól, a cég vezérigazgatójától arra, hogy toyotásra hangolják a saját verziójukat. Nos, mivel a külső különbségek kimerülnek az eltérő lökhárítókban és a nappali fények elhelyezésében, mindenki döntse el maga, hogy erre megérte-e ennyit várni. Amennyire ma tudjuk, műszakilag sincs eltérés az ikrek között, bár a futóműhangolást még nem ismerjük.

Mit tud a japán sportikrek második generációja?

Sokat fejlődött az aerodinamika, nagyobb a kerék és végre sportgumit húznak a felnikre Forrás: Toyota

Semmit sem változott a fejlesztési koncepció: könnyű és merev, zárt karosszéria, pörgős, alacsony súlypontot biztosító szívó boxermotor, közvetlen kormányzás, precíz kézi (felárért automatikus) váltó hat fokozattal, igényes futómű, puritán beltér, mély üléspozíció és természetesen hátsókerék-meghajtás.

Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86

Megtartották a régi padlólemezt, de erősítettek rajta és új karosszériát álmodtak rá. Az új GR 86 három centivel hosszabb (426,5) és eggyel alacsonyabb (131) elődjénél, és a tengelytávja is megnőtt fél centivel, most 257,5 centis. Bár a tömeg is megnőtt 1239 kilóról 1270 kilóra, ezt senki nem fogja sajnálni, ugyanis

a karosszéria torziós merevsége is 50 százalékkal javult,

ami nem csak a zajszintnek és a törésbiztonságnak, de a menettulajdonságoknak is jót tesz.

Erősebb és gyorsabb lett

Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86

A korábbi kétliteres boxermotort egy 2,4 literesre cserélték, a

235 lóerős csúcsteljesítmény

7000-es, a 250 Nm-es csúcsnyomaték 3700-as fordulatszámnál jelentkezik, tehát pörgetni kell a motort a haladáshoz, ami klasszikus sportautós tulajdonság. 0-100 km/h-ra 6,3 másodperc alatt gyorsul a Toyota kupé, ami 1,1 másodperccel jobb, mint amit a 200 lóerős GT86 tudott, de például a turbós-összkerekes, 1280 kilós GR Yaris 5,5 másodperces idejétől jelentősen elmarad.

Old school: megmaradtak a fizikai gombok és a mechanikus kézifék, persze a műszerfal már teljesen digitális és van érintőképernyő is Forrás: Toyota

Minden GR86-hoz széria az önzáró differenciálmű, a 17 helyett immár 18 colos felnikre végre nem a Toyota Prius eco-gumijai, hanem tapadós Michelin Pilot Sport 4 abroncsok kerülnek (215/40 méterben). A korábbi három helyett már 5 fokozatban állítható a menetstabilizáló rendszer érzékenysége, az ötödikben már teljesen kikapcsol a rendszer.

Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR86

Az Egyesült Államokban idén ősszel kerül piacra a Toyota GR86 és a Subaru BRZ, Európában ezúttal csak a Toyotát fogják forgalmazni, várhatóan 2022 első felétől.