Hatalmas csatahajó, mégsem SUV a Citroën új csúcsmodellje

Citroën C5 X
Vágólapra másolva!
A szokatlan megjelenésű C5 X-et nem lehet semmilyen kategóriába besorolni, mivel a kombik és a szabadidő-autók közötti átmenet.
Vágólapra másolva!
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X

A francia márkáknak hagyományosan nem sok babér szokott teremni a felső kategóriákban (a zseniális Citroën C6-ért sem kapkodtak a vevők), de manapság már egy átlagos szedán-kombi párossal is nehéz labdába rúgni a középkategóriában a német prémiumgyártók ellen, amit a nemrég megszűntetett Ford Mondeo példája is jelez. A piaci trendek gyors változásait figyelve a Citroënnél ezért arra jutottak, hogy a 2017-ben megszűntetett limuzin/kombi C5-öst két modellel pótolják: egyrészt ott van a négy éve létező C5 Aircross SUV, most pedig bemutatták a modellcsalád másik tagját, az alacsonyabb és hosszabb C5 X-et is.

Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X

Utóbbit azoknak szánják, akik nem akarnak testes és magas, terepjáró kinézetű autóval közlekedni, de mégis szeretnék a tágas utastér, a nagy hasmagasság és a jó variálhatóság előnyeit élvezni. A C5 X a gyár szerint

a kombik és a SUV-ok keresztezéséből született,

de szemből nézve a limuzinok eleganciáját hordozza. Szerintünk leginkább a terepkombikhoz (Subaru Outback, Volvo V60/V90 Cross Country) lehet hasonlítani, azzal a különbséggel, hogy ennek nincs nem emelt futóműves, fényezetlen műanyag védőelemek nélküli változata.

Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X

4805 mm hosszú, 1865 mm széles 1485 mm magas a karosszéria, vagyis nagyjából akkora, mint egy Volkswagen Passat Varianté, még a tengelytávjuk is szinte pontosan megegyezik: 2785 mm, ami nagy hátsó lábtér kialakítását tette lehetővé.

Tekintélyes méretű (545 literes) a C5 X csomagtartója is,

amelyet motoros nyitással is lehet majd rendelni, a rakodópereme alacsonyan van, a felülete pedig teljesen sík.

Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X

Természetesen a puha, szinte minden úthibát érezhetetlenné tevő

Advanced Comfort futómű

(progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott csavarrugós felfüggesztés) ebben a Citroënben is szériafelszerelés, a gyár szerint közel olyan jó komfortot el lehet vele érni, mint a régi hidropneumatikus rendszerrel, de jóval egyszerűbben és olcsóbban. A plug-in hibrid csúcsmodell a trükkös futómű még fejlettebb, adaptív (Active) változatát kapja, amely háromféle keménység beállítására ad lehetőséget.

Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X

A beltérben egy 12 colos, hangvezérlésre is képes érintőképernyő trónol a középkonzol tetején, amely OTA frissítéseket is képes fogadni a beépített SIM-kártya segítségével. Rengeteg USB-csatlakozó áll az utasok rendelkezésére, de van fedélzeti wifi, vezeték nélküli telefontöltő és szélvédőre vetítő színes head-up display is. Hosszú túrákhoz kellemes társ lehet a C5 X, főleg, ha a panoráma üvegtetőt és a hangszigetelő fóliával bevont oldalablakokat is megrendelik hozzá.

Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X
Citroën C5 X

A hatótáv miatt sem kell izgulni, mivel a C5 X nem kapható tisztán elektromos változatban, csak normál benzinesként és dízelként, vagy 225 lóerős, benzines plug-in hibridként.

Minden változat az első kerekeket hajtja egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül,

a zöld rendszámos hibrid egy töltéssel 50 km-t tud megtenni elektromos üzemmódban.