Az EQS hasonlóan drága és fényűző, mint az S-osztály, de több benne a hely és csak villanymotorral kapható.
Az EQS sok tekintetben rokonságban van az új S-osztállyal, de egy teljesen új, kimondottan elektromos járművek számára tervezett platformra épül. Az előretolt A-oszlop és hátratolt C-oszlop hatalmas utasteret fog közre, amely az extrém hosszú tengelytávnak (3210 mm) is köszönhető.
A teljes hosszúság 5216 milliméter, amelyhez 1926 milliméteres szélesség és 1512 milliméteres magasság társul, a csomagtartó 610 literes. A motorháztető csak a szervizben, karbantartás (pl. belső légszűrő cseréje) okán nyitható, az ablakmosó-folyadékot a bal oldalon, egy speciális szervizajtón át lehet betölteni.
Ekkora képernyő semmiben sincs
Az MBUX Hyperscreen konkáv képernyője a műszerfal teljes egészére kiterjedve nyújt látványos és részletgazdag megjelenítést, de van kiterjesztett valóság funkciókkal rendelkező head-up display is. Az EQS-hez való közeledést és a beszállást is akusztikai üdvözléssel kíséri az autó, akárcsak a búcsúzást. A bejutó levegőt egy HEPA-szűrővel tisztítja meg, amelyben 600 gramm aktív szén van 150 focipályányi aktív elnyelő felülettel. A kellemes illatokról pedig aktív illatosítás gondoskodhat.
Az új légellenállási világcsúcstartó
0,20-es légellenállási együtthatójával az EQS új mércét állít fel a sorozatgyártású autók között. A karosszéria homlokfelülete 2,51 m2, amely a kivételes légellenállási együtthatóval számolva 0,5 m2-es effektív légellenállásnak felel meg – ez szintén az egyik legjobb érték a világon.
Kinyitja az ajtót a sofőrnek
A feláras, automatikus komfort ajtók esetében a kilincsek kiemelkednek, amint a vezető megközelíti az autót. Ha pedig körülbelül másfél méteres távolságba ér, a vezetőoldali ajtó automatikusan kinyílik. Bentről a vezető ugyanígy ki tudja nyitni a hátsó ajtókat is, majd azok egyetlen gombnyomással kényelmesen be is csukhatók. Az esetleges akadályokat a parkolóérzékelők észlelik, a rendszer pedig a holttér-figyelővel összedolgozva fokozza a nyitás biztonságát.
Óriási akkumulátorral
A 10- vagy 12-cellás modulokba rendezett akkumulátorok 90 vagy 107,8 kWh felhasználható kapacitást kínálnak. A Mercedes 70 százalékos kapacitásra 10 év vagy 250 ezer kilométeres garanciát vállal. A 400 V-os architektúra akár 200 kW-os DC villámtöltésre is lehetőséget biztosít, amivel az akkumulátor csupán 31 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra – vagyis 5 perc alatt akár 100 kilométer hatótáv vételezhető.
Két modellel vezetik be
Minden EQS verzió hajtásáról egy hátul található villanymotor gondoskodik, az összkerékhajtású változatok esetén pedig az első tengelyt egy másik elektromotor hajtja. A vitorlázás mellett akár egypedálos vezetésre is lehetőség van, az összkerékhajtású kivitelek akár 290 kW-os rekuperációra is képesek, amely erős lassítást jelent.
A forgalmazás megkezdésekor két modell lesz elérhető a 107,8 kWh-s akkumulátorral. Az EQS 450+ teljesítménye 333 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 568 Nm. Álló helyzetből 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebességét pedig elektronika limitálja 210 km/h-ban. Az összkerékhajtású EQS 580 4MATIC vezetője 524 lóerővel és 855 Nm nyomatékkal gazdálkodhat, ami még dinamikusabb menetteljesítményeket tesz lehetővé: a 0-100-as gyorsulás csupán 4,3 másodpercig tart, a végsebesség ugyanannyi.
Az EQS négylengőkaros első és többlengőkaros hátsó futóműve szoros rokonságban áll az S-osztály megoldásával. A légrugózás a folyamatosan változó lengéscsillapítással szériafelszerelés, éppúgy, mint a hátsó kerekek akár 4,5 fokos elfordítására képes hátsótengely-kormányzás. Utóbbi opcionálisan már 10 fokkal képes a hátsó kerekek elmozdítására, így 11,9, helyett 10,9 méteres fordulókört garantál. A nagyobb elfordíthatóság utólag, OTA frissítéssel is aktiválható.
3-as szintű önvezetés 2022-től
A bizonyos országokban (elsőként Németországban) jövő évtől elérhető DRIVE PILOT rendszer képes lesz 3-as szintű automatizált vezetésre 60 km/h-s sebességig bizonyos autópálya-szakaszokon nagy forgalom, vagy torlódás esetén. Mindez leveszi a terhet a vezető válláról, aki így más tevékenységet is folytathat, egyáltalán nem kell figyelnie az utat.
A parkolási rendszer révén az új EQS képes teljesen automatikusan, vezető nélkül beparkolni a megfelelő infrastruktúrával rendelkező parkolóházakba, majd később igény szerint automatikusan ki is parkol onnan.