Az EQS hasonlóan drága és fényűző, mint az S-osztály, de több benne a hely és csak villanymotorral kapható.

A "hűtőrácson" található csillag különleges, háromdimenziós megjelenésben tündököl, felidézve az 1911-ben bejegyzett Daimler eredeti logóját. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Daimler AG

Az EQS sok tekintetben rokonságban van az új S-osztállyal, de egy teljesen új, kimondottan elektromos járművek számára tervezett platformra épül. Az előretolt A-oszlop és hátratolt C-oszlop hatalmas utasteret fog közre, amely az extrém hosszú tengelytávnak (3210 mm) is köszönhető.

3,21 méter a tengelytáv, ami az egyik legnagyobb a személyautók közöttForrás: Daimler AG

A teljes hosszúság 5216 milliméter, amelyhez 1926 milliméteres szélesség és 1512 milliméteres magasság társul, a csomagtartó 610 literes. A motorháztető csak a szervizben, karbantartás (pl. belső légszűrő cseréje) okán nyitható, az ablakmosó-folyadékot a bal oldalon, egy speciális szervizajtón át lehet betölteni.

Ekkora képernyő semmiben sincs

Az EQS egész műszerfala kijelzőkből áll, az ülései összesen tízféle masszázsprogramot kínálnakForrás: Daimler AG

Az MBUX Hyperscreen konkáv képernyője a műszerfal teljes egészére kiterjedve nyújt látványos és részletgazdag megjelenítést, de van kiterjesztett valóság funkciókkal rendelkező head-up display is. Az EQS-hez való közeledést és a beszállást is akusztikai üdvözléssel kíséri az autó, akárcsak a búcsúzást. A bejutó levegőt egy HEPA-szűrővel tisztítja meg, amelyben 600 gramm aktív szén van 150 focipályányi aktív elnyelő felülettel. A kellemes illatokról pedig aktív illatosítás gondoskodhat.

Az új légellenállási világcsúcstartó

A korábbi légellenállási rekordot a CLA tartotta, vagyis saját magát verte meg a MercedesForrás: Daimler AG

0,20-es légellenállási együtthatójával az EQS új mércét állít fel a sorozatgyártású autók között. A karosszéria homlokfelülete 2,51 m2, amely a kivételes légellenállási együtthatóval számolva 0,5 m2-es effektív légellenállásnak felel meg – ez szintén az egyik legjobb érték a világon.

Kinyitja az ajtót a sofőrnek

Az opciós, nagyobb kerékkitérést lehetővé tevő hátsótengely-kormányzásnak köszönhetően a fordulókör mindössze 10,9 méterForrás: Daimler AG

A feláras, automatikus komfort ajtók esetében a kilincsek kiemelkednek, amint a vezető megközelíti az autót. Ha pedig körülbelül másfél méteres távolságba ér, a vezetőoldali ajtó automatikusan kinyílik. Bentről a vezető ugyanígy ki tudja nyitni a hátsó ajtókat is, majd azok egyetlen gombnyomással kényelmesen be is csukhatók. Az esetleges akadályokat a parkolóérzékelők észlelik, a rendszer pedig a holttér-figyelővel összedolgozva fokozza a nyitás biztonságát.

Óriási akkumulátorral

Minden európai EQS-vásárló egy éven keresztül ingyenesen használhatja az Ionity gyorstöltőállomás hálózatát. Elég csak csatlakoztatni az autót, az engedélyezés és a töltés azonnal megkezdődik, akár a TesláknálForrás: Daimler AG

A 10- vagy 12-cellás modulokba rendezett akkumulátorok 90 vagy 107,8 kWh felhasználható kapacitást kínálnak. A Mercedes 70 százalékos kapacitásra 10 év vagy 250 ezer kilométeres garanciát vállal. A 400 V-os architektúra akár 200 kW-os DC villámtöltésre is lehetőséget biztosít, amivel az akkumulátor csupán 31 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra – vagyis 5 perc alatt akár 100 kilométer hatótáv vételezhető.

Két modellel vezetik be

Az EQS akkumulátorai a németországi hedelfingeni gyárban készülnek, 2022-től karbonsemleges eljárássalForrás: Daimler AG

Minden EQS verzió hajtásáról egy hátul található villanymotor gondoskodik, az összkerékhajtású változatok esetén pedig az első tengelyt egy másik elektromotor hajtja. A vitorlázás mellett akár egypedálos vezetésre is lehetőség van, az összkerékhajtású kivitelek akár 290 kW-os rekuperációra is képesek, amely erős lassítást jelent.

Az EQS új elektromos architektúrájára épül a későbbiekben bemutatkozó EQE, valamint az EQS és az EQE SUV változata isForrás: Daimler AG

A forgalmazás megkezdésekor két modell lesz elérhető a 107,8 kWh-s akkumulátorral. Az EQS 450+ teljesítménye 333 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 568 Nm. Álló helyzetből 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebességét pedig elektronika limitálja 210 km/h-ban. Az összkerékhajtású EQS 580 4MATIC vezetője 524 lóerővel és 855 Nm nyomatékkal gazdálkodhat, ami még dinamikusabb menetteljesítményeket tesz lehetővé: a 0-100-as gyorsulás csupán 4,3 másodpercig tart, a végsebesség ugyanannyi.

Elképesztő a helykínálat és a luxus a hátsó ülésekenForrás: Daimler AG

Az EQS négylengőkaros első és többlengőkaros hátsó futóműve szoros rokonságban áll az S-osztály megoldásával. A légrugózás a folyamatosan változó lengéscsillapítással szériafelszerelés, éppúgy, mint a hátsó kerekek akár 4,5 fokos elfordítására képes hátsótengely-kormányzás. Utóbbi opcionálisan már 10 fokkal képes a hátsó kerekek elmozdítására, így 11,9, helyett 10,9 méteres fordulókört garantál. A nagyobb elfordíthatóság utólag, OTA frissítéssel is aktiválható.

3-as szintű önvezetés 2022-től

Az óriásképernyő központi és utas oldali érintőképernyője haptikus visszajelzést nyújt, amely a mechanikus kapcsolók érzetét kelti. Nincsenek fizikai gombok, csak az MBUX infotainment rendszerForrás: Daimler AG

A bizonyos országokban (elsőként Németországban) jövő évtől elérhető DRIVE PILOT rendszer képes lesz 3-as szintű automatizált vezetésre 60 km/h-s sebességig bizonyos autópálya-szakaszokon nagy forgalom, vagy torlódás esetén. Mindez leveszi a terhet a vezető válláról, aki így más tevékenységet is folytathat, egyáltalán nem kell figyelnie az utat.

A nagyfelbontású, ábrákat és csíkokat kivetíteni is képes LED fényszórókat különleges fényív köti össze, amely a Black Panel fekete hűtőráccsal kiegészülve egyedi megjelenést biztosít az EQS számáraForrás: Daimler AG

A parkolási rendszer révén az új EQS képes teljesen automatikusan, vezető nélkül beparkolni a megfelelő infrastruktúrával rendelkező parkolóházakba, majd később igény szerint automatikusan ki is parkol onnan.