Az EQS sok tekintetben rokonságban van az új S-osztállyal, de egy teljesen új, kimondottan elektromos járművek számára tervezett platformra épül. Az előretolt A-oszlop és hátratolt C-oszlop hatalmas utasteret fog közre, amely az extrém hosszú tengelytávnak (3210 mm) is köszönhető.
A teljes hosszúság 5216 milliméter,
amelyhez 1926 milliméteres szélesség és 1512 milliméteres magasság társul, a csomagtartó 610 literes. A motorháztető csak a szervizben, karbantartás (pl. belső légszűrő cseréje) okán nyitható, az ablakmosó-folyadékot a bal oldalon, egy speciális szervizajtón át lehet betölteni.
Az MBUX Hyperscreen konkáv képernyője a műszerfal teljes egészére kiterjedve nyújt látványos és részletgazdag megjelenítést, de van kiterjesztett valóság funkciókkal rendelkező head-up display is. Az EQS-hez való közeledést és a beszállást is akusztikai üdvözléssel kíséri az autó, akárcsak a búcsúzást. A bejutó levegőt egy HEPA-szűrővel tisztítja meg, amelyben 600 gramm aktív szén van 150 focipályányi aktív elnyelő felülettel. A kellemes illatokról pedig aktív illatosítás gondoskodhat.
0,20-es légellenállási együtthatójával az EQS új mércét állít fel a sorozatgyártású autók között.
A karosszéria homlokfelülete 2,51 m2, amely a kivételes légellenállási együtthatóval számolva 0,5 m2-es effektív légellenállásnak felel meg – ez szintén az egyik legjobb érték a világon.
A feláras, automatikus komfort ajtók esetében a kilincsek kiemelkednek, amint a vezető megközelíti az autót. Ha pedig körülbelül másfél méteres távolságba ér, a vezetőoldali ajtó automatikusan kinyílik.
Bentről a vezető ugyanígy ki tudja nyitni a hátsó ajtókat is,
majd azok egyetlen gombnyomással kényelmesen be is csukhatók. Az esetleges akadályokat a parkolóérzékelők észlelik, a rendszer pedig a holttér-figyelővel összedolgozva fokozza a nyitás biztonságát.
A 10- vagy 12-cellás modulokba rendezett akkumulátorok 90 vagy 107,8 kWh felhasználható kapacitást kínálnak. A Mercedes 70 százalékos kapacitásra 10 év vagy 250 ezer kilométeres garanciát vállal. A 400 V-os architektúra
akár 200 kW-os DC villámtöltésre is lehetőséget biztosít,
amivel az akkumulátor csupán 31 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra – vagyis 5 perc alatt akár 100 kilométer hatótáv vételezhető.
Minden EQS verzió hajtásáról egy hátul található villanymotor gondoskodik, az összkerékhajtású változatok esetén pedig az első tengelyt egy másik elektromotor hajtja. A vitorlázás mellett akár egypedálos vezetésre is lehetőség van, az összkerékhajtású kivitelek akár 290 kW-os rekuperációra is képesek, amely erős lassítást jelent.
A forgalmazás megkezdésekor két modell lesz elérhető a 107,8 kWh-s akkumulátorral. Az EQS 450+ teljesítménye 333 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 568 Nm. Álló helyzetből 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebességét pedig elektronika limitálja 210 km/h-ban. Az összkerékhajtású EQS 580 4MATIC vezetője
524 lóerővel és 855 Nm nyomatékkal gazdálkodhat,
ami még dinamikusabb menetteljesítményeket tesz lehetővé: a 0-100-as gyorsulás csupán 4,3 másodpercig tart, a végsebesség ugyanannyi.
Az EQS négylengőkaros első és többlengőkaros hátsó futóműve szoros rokonságban áll az S-osztály megoldásával. A légrugózás a folyamatosan változó lengéscsillapítással szériafelszerelés, éppúgy, mint a hátsó kerekek akár 4,5 fokos elfordítására képes hátsótengely-kormányzás. Utóbbi opcionálisan már 10 fokkal képes a hátsó kerekek elmozdítására, így 11,9, helyett 10,9 méteres fordulókört garantál. A nagyobb elfordíthatóság utólag, OTA frissítéssel is aktiválható.
A bizonyos országokban (elsőként Németországban) jövő évtől elérhető DRIVE PILOT rendszer
képes lesz 3-as szintű automatizált vezetésre 60 km/h-s sebességig
bizonyos autópálya-szakaszokon nagy forgalom, vagy torlódás esetén. Mindez leveszi a terhet a vezető válláról, aki így más tevékenységet is folytathat, egyáltalán nem kell figyelnie az utat.
A parkolási rendszer révén az új EQS képes teljesen automatikusan, vezető nélkül beparkolni a megfelelő infrastruktúrával rendelkező parkolóházakba, majd később igény szerint automatikusan ki is parkol onnan.