Az idei első négy hónapban 42 714 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, tíz százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. De a növekedés nem feltétlenül növekedés.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint hiába tűnik úgy, hogy az idei első négy hónapban javult a helyzet a hazai újautó-piacon. Az adatok szerint az idén forgalomba helyezett autók mintegy 30 százaléka valójában nem kerül(t) belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó-leállítás, bérletből visszavétel céljából vagy más üzleti okból.

Ezt figyelembe véve az új személyautók forgalomba helyezése már hat százalékkal elmarad a tavaly január-áprilisitól. Az MGE szerint ez a trend nincs jó hatással a belföldi autóparkra sem korösszetétel, sem a közlekedésbiztonság és a környezetvédelem szempontjából.

Áprilisban 10 521 új személyautó került forgalomba, ami 70 százalékos növekedés éves összevetésben. Az MGE azonban felhívta a figyelmet arra: a jelentős áprilisi ugrás oka, hogy 2020 áprilisában a piac körülbelül 50 százalékkal visszaesett a koronavírus-járvány miatt, így az értékesítési adat önmagában nem irányadó.