Változott a magyarok kedvenc autómárkája, a korábbi éllovas visszacsúszott a harmadik helyre.

A magyar online közönség véleményét mérő Social Index hat kategóriában, 338 márka kapcsán vizsgálta az internetezők véleményét. Az SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége és a kommentek érzelmi töltete adta. 

Az autómárkák a legkedveltebb kategória, azaz a legnagyobb internetes párbeszéd itt tapasztalható az elemzés szerint. A Social Index győztese ebben a csoportban a Ferrari volt 2019-ben, tavaly a Mercedes és a BMW mögött csak a harmadik helyen végzett.

Forrás: SentiOne

A Mercedes kapcsán elemzett online beszélgetések, kommentek és bejegyzések mennyiségét és pozitív töltetét a Forma-1-es futamok növelték.  A legnépszerűbb márkaemlítéses bejegyzés ugyanakkor Majka videója volt, amelyben átvette új Mercedesét a márkakereskedőtől. A Ferrari mögött idén lecsúszott az Audi a dobogóról, a Tesla viszont tartotta az ötödik helyezést.

Az autós kategória érdekessége, hogy a Facebookon, videós oldalakon, blogokon, portálokon, Instagramon és a fórumokon autós témában történt a legtöbb bejegyzés 2020-ban a vizsgált kategóriák közül.