Egész nyárra lezárják az M0-s hídját

ÁLTALÁNOS KULCSSZÓ bal pályahíd lezárása Deák Ferenc híd Deák Ferenc híd lezárása építési probléma forgalom forgalomterelés hídlezárás kamion KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ teherforgalom
Budapest, 2020. november 1. A Deák Ferenc híd 2020. november 1-jén. Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál, a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már többedszeri leállításához vezet. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. november 2-tól előreláthatóan a hét végéig forgalomterelést kénytelen bevezetni, a bal pálya hidat az M1 felé ismételten le kell zárni. Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pálya hídon a halászteleki csomópont felhajtás lezárásával - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a hídnál az ezen a napon tartott sajtótájékoztatón. MTI/Mónus Márton
Vágólapra másolva!
Jövő szerdától augusztus végéig teljes szélességében lezárják az M0-s autóút Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídjának az M1-es autópálya felé vezető hídját felújítás miatt.
Vágólapra másolva!

Az M5-ös autópálya felé vezető hídon

a terelés kiépítését már szombaton megkezdik;

itt június közepétől augusztus végéig mindkét irányban két sávon haladhat majd a forgalom. Június 16-án reggel lezárják a Deák Ferenc híd M1-es autópálya felé vezető északi hídját, és forgalombiztonsági okokból a halásztelki csomópont északi-oldali felhajtóágát is.

Forrás: MTI/Mónus Márton

A szakemberek új hídsarukat építenek be, de elsőként meg kell erősíteni a régi acél hídszerkezetet a saruk környezetében, ehhez acélbordákat hegesztenek be a hídtest belső részein. A munkálatok idejére a hidat mindenképpen le kell zárni, a szerkezetet ugyanis megemelik, és ideiglenes támaszokra helyezik. A híd szerkezetét megerősítő munkák befejezését követően kerülhetnek helyükre az új fazéksaruk.

A NIF szerint az egyedi szerkezetek gyártása megkezdődött, elkészítésük több hetet vesz igénybe. Az első saruk augusztusban érkeznek meg. A Duna nagyvízi medre feletti hídrész pillérein elvégzendő sarucserékhez bárkákon álló darukat használnak majd.

Szeptember 1-jétől a forgalomterelés megszűnik, de decemberig hétvégente az északi pálya hídján rövid ideig (legfeljebb egy-két óráig) tartó forgalomkorlátozásra kell számítani.