Két mázsát dobott le a világ egyik legjobb terepjárója

Toyota Land Cruiser
Vágólapra másolva!
14 év szolgálat után leváltja a nagy Land Cruisert a Toyota. Az új generációs, könnyebb modell vadonatúj műszaki tartalommal, de konzervatív, szögletes formával lép piacra már idén nyáron.
Vágólapra másolva!
Az orr megjelenését továbbra is a klasszikus, vízszintes tagolású, krómozott hűtőmaszk határozza meg Forrás: Toyota

Idén nyáron lesz hetven éve, hogy a Toyota útjára indította azt a típusát, amely később Land Cruiser néven vált ismertté; a terepjáró egymást követő generációiból a mai napig a világ több mint 170 országában 10,4 millió darabot értékesítettek. Evolúciója során a család több ágra bomlott; a világ piacain jelenleg kapható három, eltérő karakterű széria (70-es, 150-es és 200-as modellcsalád) közül a legnagyobb, a 2007-ben bevezetett, V8-as motorú 200-as sorozatot váltja le egy új generáció.

A Land Cruiser lökhárítóinak formáját, a fényszórók elhelyezkedését az diktálta, hogy terepen a lehető legcsekélyebb sérülésveszélynek legyenek kitéve Forrás: Toyota

Az új, 300-as széria a Land Cruiser legfontosabb újdonsága a GA-F platform, amely a Toyota moduláris TNGA architektúrájának előnyeit –

a kisebb tömeget, a mélyebb tömegközéppontot, a fokozott szilárdságot – a bevált alvázas konstrukcióval kombinálja.

Az így létrejött hibrid szerkezet egyfelől stabilabb, biztonságosabb és dinamikusabb, másfelől robusztusabb és sokoldalúbb, mint a márka bármely eddigi, hasonló célú konstrukciója.

Sokat ledobott, bár nem lett kisebb

A 300-as széria hosszúsága és szélessége, valamint a tengelytávja is megegyezik a régi 200-as modellével Forrás: Toyota

Az új alapok 200 kilogrammtól szabadították meg a terepjárót,

de az üres tömeg még így is meghaladja a 2,4 tonnát. Sokat fejlődött az eddig is igen komplex, kinetikus futómű, az E-KDSS rendszer a réginek az elektronikus változata, amely állítólag egyesíti magában a közúton előnyös feszes kanyarstabilitást a terepen optimális hosszú rugóúttal.

A vízszintes tájolású műszerfal kemény terepen segít a vezetőnek megállapítani az autó helyzetét; míg a különböző kapcsolók és kezelőszervek elhelyezése, csoportosítása és színvilága az egyszerű, ösztönös kezelhetőséget segíti elő Forrás: Toyota

Ezt egészítik ki az olyan, modern technológiák, mint a Toyotánál első ízben alkalmazott Multi-Terrain Monitor kamerarendszer, amely valós időben jeleníti meg a vezető számára a jármű körül és alatt (!) található útfelületet vagy terepviszonyokat, illetve a kerekek helyzetét.

Kisebb fogyasztás, V8 helyett V6

Természetesen hétszemélyes, mint az elődje Forrás: Toyota

Az új Land Cruiser kétféle ikerturbós motorral kezdi meg pályafutását idén nyáron, a régi V8-asokhoz képest

tíz százalékkal kisebb fogyasztással lehet számolni.

A 3,5 literes, turbós benzinmotor 415 lóerős, maximális forgatónyomatéka 650 Nm, míg a 3,3 literes dízel 309 lóerőt és 700 Nm-t képes leadni. Mindkettőhöz tízfokozatú automata sebességváltó társul.

Az új, elektronikus vezérlésű kinetikus futómű terepen és aszfalton is jobb elődjénél Forrás: Toyota

Bizonyos Európán kívüli piacokon és régiókban V6-os szívómotorral, illetve hatfokozatú automata sebességváltóval is elérhető lesz a Land Cruiser, ugyanakkor a pletykált hibrid hajtáslánc esetleges bevezetéséről egyelőre nem tett említést a Toyota.