A piac legolcsóbb családi SUV-ja már jobban hasonlít a Sanderóra, és kevesebb benzinre van szüksége.

Három év alatt már 1,9 millió fogyott a Duster II-ből, ez a legkedveltebb SUV az európai magánvásárlók körében. Kattintson a képre, galéria nyílikForrás: Dacia

Elérkezett az életciklus felénél esedékes modellfrissítés a 2018-ban bemutatott Duster II számára, a változások célja, hogy fenntartsa az érdeklődést egészen 2024-ig, az utód Bigster érkezéséig az olcsó szabadidő-autó iránt.

Új a Desert Orange nevű fényezés, jól áll a DusternekForrás: Dacia

Első pillantásra nem biztos, hogy észrevesszük a külső változásokat, de alaposabban szemügyre véve a Dustert azért ki lehet szúrni, hogy a fényszórók és a hátsó lámpák új, Y-alakú nappali fényeket kaptak, és a hűtőmaszk krómozott, 3D-s mintázata is megváltozott, mégpedig olyanra, amilyet az új Sanderón láthatunk. 

Érdekes, hogy a múlt héten bejelentett, X-alakú Dacia logót a Duster még nem kapta meg, maradt a jól ismert „sörnyitós" emblémaForrás: Dacia

Az első irányjelzőket is lecserélték fényesebb és energiatakarékosabb LED-es egységekre, és már LED-ek biztosítják a tompított fényt és a rendszámvilágítást is. De nem csak ezzel csökkentették a Duster fogyasztását, hanem azzal is, hogy alacsonyabb légellenállású keréktárcsákkal és légterelőkkel, valamint kisebb súrlódású kerékcsapágyakkal és gumiabroncsokkal látták el, aminek köszönhetően az összkerékhajtású változat átlagfogyasztását negyed literrel sikerült csökkenteni.

Újak a hátsó lámpák, de továbbra sem teljesen LED-esekForrás: Dacia

A vásárlók visszajelzései alapján tervezték át a belső teret, a legfontosabb változás, hogy kellemesebb üléskárpitokat és új fejtámlákat vezettek be. Néhány helyen változtattak a műanyagokon és az első ülések közti középkonzolt is átalakították: a végre széles, eltolható könyöklő alatt egy 1,1 literes rekeszt és két USB-csatlakozót alakítottak ki.

A korábbinál nagyobb, 8 colos érintőképernyővel rendelkező kétféle infotainment rendszer (Media Display és Media Nav) közül az utóbbi fejlettebb, mert vezeték nélküli okostelefon-integrációval (Apple CarPlay és Android Auto) és navigációval is rendelkezik.

Finomabb anyagok, nagyobb érintőképernyő és kartámasz, vezeték nélküli okostelefon-integrációForrás: Dacia

Műszakilag csak két változás történt: az első, hogy a csúcsmotor, a 150 lóerős 1,33-as benzines turbó már hatfokozatú dupla kuplungos automata váltóval is elérhető, ami régi adóssága volt a Daciának. De az emelkedő üzemanyagárak mellett a másik módosítás még hasznosabb: a 100 lóerős Bi-Fuel verzió LPG gáztartályának hasznos befogadóképességét 34-ről 49,8 literre növelték, így 250 km-rel többet lehet takarékosan és tiszta üzemben autózni, a teljes hatótáv pedig már 1234 km-re nőtt.