Nyilvánosságra hozták az első képet az ötajtós Honda Civic következő generációjáról, amelyre még több mint egy évet kell várni Európában.

Hosszabb, szélesebb, és konzervatívabb vonalvezetésű a karosszéria, mint az előző CivicnélForrás: Honda

Közzétette a Honda az első fotókat a vadonatúj, 11. generációs ötajtós Civicről. Nagy meglepetést csak a kocsi fara jelent, mivel a szedánt már korábban megmutatták (igaz, amerikai kivitelben, ami szinte semmiben sem tér el az európaitól).

Jobb lesz vezetni, de kézi váltós és tisztán benzines kivitel Európában nem lesz (kivéve a Type R-t)Forrás: Honda

A kissé merész 10. generációhoz képest ezúttal jóval visszafogottabb lett a formavilág, az A-oszlopok 5 centivel kerültek hátrébb, ami hosszabb motorháztetőt eredményez. Bár a helykínálattal az elődben sem volt probléma, a tengelytáv és a hátsó lábtér mégis tovább nőtt 3,5 centivel.

Az amerikai változat belsejeForrás: Honda

Fontos változás, hogy a legújabb Corolla-vetélytárs kizárólag hibrid hajtáslánccal (e:HEV) szerepel majd az európai választékban (leszámítva a Type R-t, amely megtartja a kétliteres turbómotort), de azt még nem tudni, hogy a Jazz-ből és a HR-V-ből ismert 1,5-össel, vagy a CR-V-ből ismert kétliteressel.

Óriási nyíláson át lehet pakolni a szintén nem kicsi csomagtartótForrás: Honda

Már az előző Civicet is jó volt vezetni, az új azonban állítólag még nagyobb élményt ad majd a 19 százalékkal merevebb karosszériája, az érzékenyebb kormányzása, és a szélesebb hátsó nyomtávja miatt. Kár, hogy a remek kézi váltó már csak a Type R-ben lesz benne, a hibrid ugyanis egyfokozatú automatát kap.

Elképesztően hosszú a tengelytáv, az A-oszlopok hátrébb jöttekForrás: Honda

49 év alatt 27 millió Civic kelt el eddig, és 170 országban értékesítették a típust. A már nem Angliában, hanem az Egyesült Államokban készülő 11. generáció európai bevezetése csak 2022 őszén indul majd. Ekkor a Honda eléri célját: minden főbb európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is haladni (ha egy szuszra csak pár kilométert is).