Jövőre mutatja be a legkisebb modelljét az amerikai gyártó, ami már nem csak a gazdagok kiváltsága lesz.

Egy évvel ezelőtt már kiadott a Tesla egy ízelítő grafikát az új kompakt autórólForrás: Tesla

Már az utolsó simításokat végzi a Tesla a legkisebb modelljén, amellyel egy új szegmensbe, a kompakt ferdehátúakéba lép majd be a kaliforniai cég. Jó eséllyel nagyobb hatótávolságú és olcsóbb lesz az újdonság, mint a Volkswagen ID.3, így könnyen letarolhatja a piacot. Sőt, ha igazak a hírek, akkor az olyan, egy kategóriával kisebb, B-szegmensbe tartozó elektromos autóknál is kevesebbe fog kerülni, mint például a Peugeot e-208, vagy a Honda e. A neve jó eséllyel Tesla 2 lesz, de erről még semmilyen információ nem jelent meg.

„Az egyik dolog, ami aggaszt, hogy nincs igazán elérhető árú autónk, éppen ezért ez az egyik dolog, ami a jövőben meg fog változni. Azonban ahhoz, hogy ezt elérjük, olcsó akkumulátorokra van szükség" - nyilatkozta Elon Musk a tavalyi Battery Day rendezvényen.

Az Autocar információi szerint Tesla azért tudja majd olcsón adni az autót, mert a saját fejlesztésű, új generációs, immár nem hasáb alakú akkumulátorcellája 50 százalékkal olcsóbbá teszi a gyártást, emellett nagy az energiasűrűsége is.

A nagy akkus változat hatótávja az 550 km-t is meghaladhatja, csakúgy, mint a Model 3 esetébenForrás: Tesla

Várhatóan a legolcsóbb, 25 ezer dolláros (7,35 millió forint) verziónak is 400 km lesz a hatótávja, ami 50-nel több, mint amennyit a legolcsóbb VW ID.3 tud. Ez azért valószínű, mert Musk tavaly azt nyilatkozta, hogy „a 250 mérföldnél (400 km) kisebb hatótáv elfogadhatatlanul alacsony, az ilyen villanyautók nem érik el a Teslák kiválósági normáját".

Európában egy kicsit drágább lesz a kis Tesla, a becslések szerint 23 ezer eurótól, azaz kb. 8 millió forinttól indul majd az árlistája, de így is feleannyiba fog kerülni, mint a legolcsóbb Model 3, ami a 2019-es megjelenése óta a kontinens legnépszerűbb villanyautói közé tartozik.

A Tesla Model 2 formája is várhatóan a Model 3-at fogja idézni, de a méretek kisebbek lesznek, és lépcsőshátú helyett ferdehátú karosszériát adnak neki, ami a C-szegmensben általános. Az európai verziók a Model 3-assal és a Model Y-nal egy helyen, az új, évi 500 ezres kapacitású berlini gyárban fognak készülni 2022-től, de a piaci bevezetés csak 2023 első felében várható.