Városi terepjáróvá hizlalták az Év autóját - Toyota Yaris Cross menetpróba

Toyota Yaris Cross
Vágólapra másolva!
Az új Cross pont annyival nagyobb a normál Yarisnál, hogy még ne legyen nehéz leparkolni, de már alkalmas legyen családi kocsinak is. Fontos különbség az alapokat adó testvérmodellhez képest, hogy összkerékhajtással is rendelhető, és a nagyobb hasmagassága miatt enyhe terepen vagy magas padkákon könnyebben mozog. Hibrid hajtással és részben álcázott előszériás példányként vezettük.
Vágólapra másolva!
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

A Toyota a legkisebb szabadidő-autójából, a Yaris Crossból 150 ezer példány eladását tervezi az európai piacon, ráadásul egy olyan túlzsúfolt szegmensben, ahol többek között a Renault Capturral, a Peugeot 2008-assal, a Ford Pumával, a Nissan Juke-kal, a Suzuki Vitarával, a Seat Aronával, a Skoda Kamiq-kal és a Volkswagen T-Cross-szal kell megküzdeni, ami nem éppen könnyű feladat.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

A Toyotának azonban van egy-két ütőkártya a kezében. Egyrészt ő a világ legnagyobb autógyártója, jó a híre gyártási minőség és megbízhatóság terén, és azt is mindenki tudja, hogy talán a legjobban értenek a rendes (azaz nem lágy) hibrid hajtásláncokhoz, mivel ők dobták piacra az első ilyen szériaautót közel negyed évszázaddal ezelőtt.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

Azt sem szabad elfelejteni, hogy

a Yaris Cross a Yaris technikájára épül, ami nem rossz ajánlólevél,

pár hónapja a 2021-es Európai Év autójának is megválasztották a kistestvért. Elsősorban a dinamikus vezethetőséget, a takarékos motorokat és a modern hibrid hajtást díjazta nála a nemzetközi zsűri, ezek pedig a Yaris Crossból sem hiányoznak, de ne szaladjunk ennyire előre.

Félúton a Yaris és a C-HR között

A Cross karosszériája 4,18 méter hosszú, ami 24 centivel több, mint a normál Yarisé, de 21 centivel kisebb, mint az egy kategóriával nagyobb C-HR-é. Bár a tengelytáv megegyezik a kétféle Yarisnál (2,56 m), a SUV első túlnyúlása 6, a hátsó 18 centivel lett nagyobb. Utóbbi a csomagtartó bővülését szolgálja, a 400 literes üreg több mint 110 literrel múlja felül a Yarisét. Nem csak hosszabb, hanem 2 centivel szélesebb és 9 centivel magasabb is Cross, a hasát pedig 3 centivel tartja messzebb az úttól, hogy könnyű terepen is elboldoguljon.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

Kívülről a hátsó lámpák fekete keretbe rendezésén kívül nem sok hasonlóságot mutat két kis Toyota,

a RAV4-stílusú szabadidő-autó teljesen más egyéniség

a magasan húzódó motorháztetővel, az egyedi orr-résszel, a szögletes kerékjáratokkal, és a nagyobb kerekekkel. A magasabb felszereltségű modellek elöl-hátul LED-világítást (hátul menő, futófényes irányjelzőkkel) masszív küszöbtoldatokat és kerékjárat-szélesítéseket is kapnak.

Milyen belül?

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

Ahogy az ilyen kis SUV-oknál lenni szokott, a műszerfal ugyanaz, mint az alapokat adó kisautóban, ami a Yaris Cross esetében nem túl pozitív, mivel a néhol kopogós műanyagokon érezni a spórolást, no meg azon is, hogy teljesen digitális műszerfal helyett csak a középső részt helyettesítik egy LCD-panellel. Viszont a kidolgozás remek, a kapcsolók japános precizitással kattannak, a kisméretű kormány jó fogású és minden tartósnak érződik.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

A 9 colos érintőképernyőn már a Toyota legújabb infotainment rendszere a Smart Connect fut, amely vezeték nélküli mobiltükrözést,

a beépített SIM-kártyával felhő-alapú navigációt kínál,

utóbbi valós idejű forgalmi információkat és kereshető látnivalókat kínál. A MyT applikációval a távolból is kapcsolatban lehet lépni az autóval, így előklimatizálni lehet az utasteret, nyitni-zárni az ajtókat, lehívni a fontos adatokat (tartózkodási hely, üzemanyagszint, stb.) és előre elküldeni az útitervet.

Leparkol helyettünk a csapattárs asszisztens

A B-szegmensnek hívott kiskategóriában egyik autóhoz sem rendelhető olyan fejlett parkolóasszisztens, mint a Yaris Cross-hoz: a Teammate Advanced Park nem csak 360 fokos, változtatható nézőpontos külső panorámaképet az az autóról, de a haladási irány kiválasztásán kívül minden feladatot levesz a vezető válláról. Nem csak padkával párhuzamosan, hanem merőlegesen is le tud parkolni, illetve ki tud állni a helyről. Korábban ilyen parkolóautomatikát csak német prémiumautókban láttam, de mint minden, ez is leszivárgott a népautókba.
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

Bár a tengelytáv nem lett nagyobb, a magasabb ülések és a nagyobb szélesség, valamint fejtér miatt hátul is kényelmesebben lehet ülni a Crossban, mint a sima Yarisban, két átlagos magasságú felnőtt hosszú utakon sem fog nagyon panaszkodni. Praktikus, hogy a hátsó üléssor 40/20/40 arányban, az állítható csomagtérpadló pedig 60/40 arányban osztható, igaz, a hátsó üléseket nem lehet sínen tologatni, mint egyes konkurensekben. A Yarisszal ellentétben a Yaris Cross extralistáján láblendítéssel aktiválható, elektromosan nyitható csomagtérajtó is szerepel, amely ráadásul kétszer gyorsabban mozog, mint a RAV4 sokat kritizált, csigalassú fedele.

A cikk folytatódik a második oldalon, kattintson tovább!