Hátsókerék-meghajtással és akár soros, hathengeres motorral mutatkozott be az új BMW 2-es kupé. Különleges formáját még szoknunk kell, de a tudatot is, hogy jó eséllyel ez lesz az utolsó klasszikus bajor élményautó az elektromos korszak előtt. 

Ellentétben a többi kompakt BMW-vel, ez hátul hajtForrás: BMW

Az újdonságnak műszakilag nincs köze a kompakt, ferdehátú 1-eshez és a 2-es Grand Coupéhoz, mivel azok fronthajtású platformra épülnek és keresztben hordják a motorjukat, a 2-es kupé viszont a 3-asból és a 4-esből ismert hátsókerék-meghajtású padlólemezt kapta, és a motorjait is hosszában hordja. A felépítésen kívül hozzájárul a sportos menettulajdonságokhoz az elődmodellhez képest 12 százalékkal nagyobb torziós merevség, az 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztás és az optimalizált aerodinamikai csomag.

Kétajtós limuzinnak is lehetne hívni, profilból alig változott a formaForrás: BMW

A karosszéria 4,53 méteres hossza, 2,74 méteres tengelytávja és 1,84 méteres szélessége a közvetlen elődmodellhez képest 105, 51, illetve 64 milliméteres növekedést jelent, a magasság viszont 28 milliméterrel kisebb lett. Nem lett nagyobb a 390 literes a csomagtartó, de az alacsonyabb perem miatt könnyebb megpakolni. A nyomtávok az első tengelyen 54 millimétert, míg a hátsó tengelyen 31 millimétert növekedtek, ami a kanyarstabilitást szolgálja.

Ezek a hátsó lámpák elég megosztóak lettekForrás: BMW

A LED fényszórók kialakítása a gyár szerint a 02-es BMW-re emlékeztet, a sportosságot pedig a motorháztető domború „power dome" kialakítása és az erőteljesen kiszélesített kerékjárati ívek hangsúlyozzák. Szerencsére itt nem lettek nyúlfogak a vesék, a hűtőrács-párt vízszintesen nyújtották el a tervezők, a lamellák helyén pedig függőlegesen elrendezett légterelő lapok kaptak helyet. Utóbbiakat a modell vezérlőelektronikája automatikusan kinyitja, amikor a motornak hűtőlevegőre van szüksége.

A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítéseknek köszönhetően számos funkció és utólagos digitális szolgáltatás online feltelepíthetőForrás: BMW

A futóműalkatrészek többségét a 4-es sorozatból vették át, az alapfelszereltség részeként rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók is járnak, amelyek feszessége az útminőséghez igazodik. Extraként rendelhető ültetett M sportfutómű, adaptív lengéscsillapítás, és változó áttételű kormányzás is, a kerekek 17-20 colosak lehetnek. A 374 lóerős, háromliteres, sorhatos turbós M240i xDrive-hoz az M sport fékrendszer és az aktív M hátsó differenciálmű is jár. Ennek az 500 Nm nyomatékú csúcsmodellnek egyébként 4,3 másodpercig tart a gyorsulása 0-100 km/h-ra.

A szokásos BMW műszerfalat kapta a 2-es kupé is vezető felé döntött középkonzollal és 7.0-s iDrive-valForrás: BMW

Persze vannak olcsóbb és gyengébb verziók is, a 220i Coupéban 184, a 230i-ben 245 lóerőt ad le az új kétliteres turbómotor, a dízeleket a 190 lóerős 220d képviseli. Minden motor lágy hibrid, és mindhez alapfelszereltség a nyolcfokozatú ZF automata váltó. 2022 elejére várható a piaci bevezetés, a 400 lóerőnél erősebb M2 csúcsmodell 2022 végén érkezik, talán az M3/M4-hez hasonlóan összkerékhajtással is.