Kijelöltük magunknak azt a stratégiai célt, hogy globális piacvezetővé váljunk az elektromos járművek terén – és jó úton haladunk.
Most pedig új paramétereket állítunk fel" - mondta Herbert Diess vezérigazgató a csoport 2030-ig tartó New Auto stratégiájának bemutatóján. „A következő, sokkal radikálisabb változás a biztonságosabb, okosabb, végül pedig autonóm járművek irányába való átalakulás lesz - mindezt szoftver alapon." Az Európai Unió célkitűzéseihez igazítja tehát fejlesztéseit a világ egyik legnagyobb konszernje, de az Egyesült Államok és Kína piacához is alkalmazkodnak.
Ennek szellemében a VW 2030-ig 50 százalékra akarja emelni az elektromos hajtású modellek részarányát, a legyártott járművek ökológiai lábnyomást pedig (2018-hoz képest) 30 százalékkal szeretné csökkenteni. Végső cél, hogy a konszern 2050-ig elérje a teljesen klímasemleges működést.
Akad ugyanakkor egy fontos köztes időpont: 2040-re a nagy piacokon az összes autónak zéró kibocsátásúnak kell lennie,
vagyis addigra nem csak a benzineseknek és a dízeleknek, de még a hibrideknek is el kell tűnnie a kínálatból. Mindehhez négy pillért jelölt meg a cégvezetés:
De mi újság a márkával a jelenben? A Volkswagent itthon is sokan láthatták feltűnni az foci EB-n, mint az UEFA hivatalos mobilitási partnerét; a mai kínálat pedig 18 modellből, 6 karosszériaváltozatból és számos hajtásverzióból áll, amelyek közül a benzinesek a legnépszerűbbek. Idén számos modellből érkezik sportos R-változat, ugyanakkor a New Auto stratégia részeként a tisztán elektromos hajtású ID.3 után idén a SUV-os ID.4 is megérkezik üvegtetővel, kiterjesztett valóság funkciós head-up kijezővel és intelligens fényszóróval, a jövő év szenzációjának pedig a retró ID.Buzz kisbusz ígérkezik.