Meghökkentő statisztika készült, ezek a járművek okozzák a legtöbb kárt a magyar utakon

baleset nagykőrösi
Budapest, 2021. július 18. Tűzoltók és mentőautó az összeroncsolódott személyautó mellett a főváros XIX. kerületében, a Nagykőrösi úton, ahol a gépjármű szalagkorlátnak ütközött, majd felborult 2021. július 18-án. A balesetben két személy megsérült. MTI/Mihádák Zoltán
Vágólapra másolva!
Történelmi mélypontra süllyedt a kárgyakoriság tavaly a koronavírus-járvány idején a gépjármű-felelősségbiztosításoknál.
Vágólapra másolva!

A Magyar Nemzeti Bank adatai alapján tavaly

minden eddiginél kevesebb kárt okoztak az autósok

a kgfb-szerződések számához mérten. A kárgyakoriság 2,17 százalékosra csökkent a 2019-es 2,97 százalékról, vagyis

tízezerből csupán 217 autó okozott kárt a sofőr hibájából

- írta a Napi.hu. Ez negatív rekord,

ennyire kármentesen még soha nem vezettek a magyar autósok,

amióta az MNB statisztikát vezet erről.

Forrás: MTI/Mihádák Zoltán

Ennek legfőbb oka a lezárás lehetett. A karanténban lévő lakosság nem autózott annyit, az enyhébb forgalomban pedig érezhetően kevesebb volt a baleset.

A legtöbb kárt a szerződések számához viszonyítva még mindig a trolik okozzák.

Tavaly is 29,69 százalékos volt a kárhányad ebben a járműosztályban, ráadásul egy-egy balesetnél egyre nagyobbak a károk, 2020-ban például csaknem 465 ezer forintot fizettek a biztosítók egy-egy trolis esemény után.

A kamionok 11,22 százaléka okozott tavaly saját hibás balesetet. Ez negatív rekord, egy évvel korábban csaknem minden ötödik vontató balesetezett, de olyan esztendő is volt, hogy 40 százalék fölé ment a kárhányad ebben a gépjárműosztályban. A biztosítók egy-egy kamionos káresemény kapcsán tavaly átlagosan 1,77 millió forintot fizettek ki, ami rekordösszeg.

A buszok is sokkal kevesebbet karamboloztak tavaly, mint korábban, alig 7 százalékos volt a kárhányaduk, ez valamivel több mint a fele a 2019-esnek, de a nagyobb buszoknál még nagyobb mértékű volt a csökkenés.