Elképesztő változáson ment át az egyik legismertebb orosz terepjáró

UAZ Hunter MWM Spartan
Vágólapra másolva!
A korábban a Magyar Honvédség által is nagy számban használt UAZ-469 a szívátültetés után a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normákat is nevetve teljesíti.
Vágólapra másolva!
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan

Egy cseh cég, az MW Motors végre elkezdte forgalmazni az UAZ Hunter (leánykori nevén 469) tavaly márciusban bemutatott elektromos változatát, amit a Spartan névre keresztelt, enyhén modernizált verzióból fejlesztettek tovább. Így új életet leheltek a pontosan 50 éve, 1971-ben bemutatott UAZ-469-es terepjáróba, amelyből fél évszázad alatt több mint kétmilliót gyártottak, és a világ 80 országában értékesítettek.

A nagy nyomaték javítja a terepjáró-képességet, a nagyobb tömeg rontja Forrás: MW Motors

Az MWM szinte minden alkatrészt megtartott az eredeti Hunterből, kivéve a 2,7 literes, 128 lóerős szívómotort, amelyet egy 163 lóerős villanymotorra cseréltek. Bár a teljesítménynövekedés is tisztességes, igazából a nyomaték nőtt meg drasztikus mértékben,

210 helyett ugyanis már 600 Nm-re gazdálkodhat a sofőr,

ami egy komoly terepjáró esetében hatalmas előny. Érdekesség, hogy a legtöbb hasonló átalakítással szemben megtartották az ötfokozatú kézi váltót is, a 130 km/-h végsebesség sem változott.

UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan
UAZ Hunter MWM Spartan

A villanymotoron kívül az új, Jeep-stílusú, függőleges osztású hűtőmaszk és a nem túl szépen beépített digitális műszerfal jelenti a különbséget a benzines Hunterhez képest, no meg persze a 62 kWh kapacitású, vízálló tokba rejtett lítium-ion akkumulátor, amely

mindössze 150 km-es hatótávot biztosít,

vélhetően az állandó összkerékhajtás hajtási veszteségei miatt. Aki kevesli a 150 km-t, vehet 90 kWh-s akkut is, másfélszeres hatótávval.

A modernizált Spartan benzinmotorral is kapható Forrás: MW Motors

Az elektromos UAZ-ért a fapados alapfelszereltséggel is

14 millió forintnak megfelelő cseh koronát kell fizetni,

és erre jöhetnek még rá az olyan extrák felárai, mint a hátsó önzáró differenciálmű, a levehető keménytető, vagy a rozsda elleni alvázvédelem. Kínálatban tartották a benzines Spartant is, amely pont úgy néz ki, mint elektromos testvére (leszámítva a kipufogót), és fele annyiba kerül.