Az elektromos EQXX tanulmányautónak nemcsak a hatótávja, a formája sem lesz hétköznapi.

Forrás: Mercedes-Benz

A Mercedes csak a szeptemberi Müncheni Autószalonon fogja leleplezni a Vision EQXX tanulmányautót, amely az EQ almárka jövőjébe hivatott bepillantást engedni, pár információt azonban már most is lehet tudni róla. Ezzel az elektromos autóval nem titkoltan a határokat fogja feszegetni Stuttgart a hatékonyság és hatótávolság szempontjából. Nem véletlen, hogy a komoly szaktudást igénylő projekten dolgozó mérnököket az angliai Mercedes-AMG F1 High Performance Powerplants részlegről választották ki, onnan, ahol a világverő Forma-1-es hajtásláncok is készülnek.

Forrás: Mercedes-Benz

Az EQXX műszaki adatairól egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy az egy töltéssel megtehető távolság 1000 km a WLTP szabvány szerint, ami a villanyautók között kiemelkedően magasnak számít. Ezt nem hatalmas akkumulátorral, hanem alacsony tömeggel és légellenállással, hatékony hajtáslánccal és nagy energiasűrűséggel (20 százalékkal nagyobb az EQS csúcsmodelléhez képest) tervezik elérni.

Az EQXX a két ízelítő fotó alapján nagyjából úgy nézhet ki, mint egy Le Mans-i prototípus, a frontrésze viszont a Kia EV6-ra hasonlít. Mindent a minél kisebb légellenállásnak rendeltek alá a formatervezők, az alaktényező állítólag jobb lesz, mint az EQS világrekordot jelentő 0,20-as értéke. Bővebb információkat nem sokkal a szeptemberi világpremier előtt adnak majd ki az EQXX-ről.