Az új Variant a legnagyobb Golf, amit valaha gyártott a Volkswagen, de még a legkisebb négyhengeressel is jól mozog, és nagyon takarékos.

Ha valóban szereted használni az autót, a kisebb felni a lehető legjobb választás. A menetkomforttól a parkolásig, vagy épp a gumivételig (205/55 R16) egy áldásForrás: Czifrus Dávid

Telik az idő. Az aktuális, nyolcadik generációs Golf már lassan két éve kapható, 2020 végén pedig már a Variant nevű kombija is megjelent, több karosszériaváltozat nem is várható a típusból. Magát a Golfot már többször bemutattuk, így most inkább a kombiság, és a tesztautóban lévő mild hibrid benzines hajtáslánc (eTSI) titkaira összpontosítanánk.

Megnőtt, de továbbra sem kategóriaelső a mérete

Vegyük át gyorsan a száraz számokat. Még a hetedik generációs kombihoz képest is nagyobb lett a mostani Golf Variant. Az MQB platform természetesen maradt, de a karosszéria 6,6 centivel lett hosszabb, egészen 4,633 méterre nyúlik már, a tengelytáv is nőtt, 2,686 méteren kínál tényleg kényelmes helyet négy felnőttnek (a hátsó lábtér 4,8 centivel lett nagyobb).

Nem csak a hossz, a tengelyáv is nagyobb, mint az ötajtósnálForrás: Czifrus Dávid

Az óriási, 611 literes csomagtér csak 6 literrel lett nagyobb, de így is veri a Focus kombiét (575 liter), a Suzuki Swace/Toyota Corolla kombiét (598 liter), igaz, az új Peugeot 308 SW-től (608 liter), és a testvérmodellektől, a Seat Leontól (620 liter) és a Skoda Octaviától (640 liter) továbbra is elmarad, bár utóbbitól aztán tényleg nem szégyen kikapni, mert a két kategóriával nagyobb Mercedes E-osztály kombi értékét hozza.

A csomagtérroló félig behúzva is megállítható, így nem kell pakolás után mélyre nyúlni érte. Hajszál híján síkba dőlnek az ülések. Hátulra is kérhető 12 voltos aljzat, mankókerék.  Hátulról is egy mozdulattal dönthetőek az ülésekForrás: Czifrus Dávid

Nem csak a mérete, hanem a variálhatósága is rendben van a Golf Variant csomagtartójának: a padlója két különböző magasságba is rakható, és bár csomagrögzítő sín, vagy háló nincs, de kapunk kisebb tárolórekeszeket, síalagutat a középső ülés háttámlájában, és felárért 12 voltos csatlakozót. Teljesen ledöntve 1642 literre bővíthető a tér, ami 22 literrel haladja meg elődjét. A kocsi külméretei a valóságban olyanok, hogy még pont lehessen vele városban is parkolni, de fel is veti a kérdést, milyen kevésszer van valódi szükség egy Passat Variant pazarlóan nagy, 650 literes kapacitására.

Egyszerű futómű, ami jól bírja a rossz utakat

A karosszéria a B oszlopig megegyezik az ötajtóséval, így szemből lehetetlen megkülönböztetni őket és ez a belsőre is igaz. Örültem, hogy a tesztautó polgári módon volt konfigurálva, kivételesen nem került be minden extra, ami nagyon jót tett a harmóniájának.

Szemből olyan mint az ötajtós, leszámítva a széria tetősíneketForrás: Czifrus Dávid

A kisebb, 16 colos felnik a ballonos (205/55) gumikkal pont kellően feszes, de az úthibákat kellemesen kivasaló hangolást biztosítanak az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműnek (csak 150 lóerőtől jár hátra a független, többlengőkaros rendszer, az új Octaviánál még annyitól sem). Nincs olyan úthiba, ami kihozná a sodrából a kompakt kombit, de ha nagyobbat akarunk kanyarodni, abban is csendes partner marad. A padkákra is lökhárítóreccsenés nélkül fel tudunk állni, mert tisztességes a hasmagasság (aki még többet akar, választhatja a terepkombi Alltrack változatot).

Csatolt lengőkaros a hátsó futómű. Egymás után két kipufogódobja van. Padlógázon mind a két vég, normál üzemben csak az egyik dolgozikForrás: Czifrus Dávid

A Kings-vörös metál szín a legjobb extra, amit kaphatott a tesztautó, ebben mutatkozik meg igazán a formája: a mélyre húzott orr a letisztult élekkel és a ledes fényszórókkal messziről vonzza a szemet, és a szintén ledes hátsó lámpák rajzolata is szépre sikerült. Talán csak azért nem ez az alapszín, hogy még nagyobbat üssön azon a pár autón, amire a tulajok jó ízléssel bevállalják.

Milyen a műszerfal?

A kormányt nagyon ki lehet húzni, bárki megtalálja az ideális pozíciótForrás: Czifrus Dávid

Belül a rádió két gombján kívül az érintőképernyőké az uralom. Még a fényszórót is ilyenről kapcsolhatjuk, de oda szökőévente egyszer, ha fogunk nyúlni, mert az automata rendszer megbízhatóan teszi a dolgát. Viszont a klíma már napi párszor az ujjunk ügyébe akadna, ha tudna, de nem tud, marad a veszélyes matatás a központi kijelzőn. Ezt leszámítva a feláras háromzónás rendszerre nem lehet panasz, mert pillanatok alatt, zaj- és huzatmentesen lehűtötte az autó nagy légterét, és kivételesen a hátsó utasoknak jobb volt, mert nekik jutott gomb is az állításhoz.

Unalmas leírni, de sajnos az az alapigazság itt is érvényes, a zongoralakk mindig poros és koszos, ujjlenyomatvételre is alkalmas felülete nem való autóba, főleg, ha prémium minőséget szeretnénk sugallani, ami a Volkswagen célja már évtizedek ótaForrás: Czifrus Dávid

Másfél literes vizes palackot is elnyelnek a kárpitozott ajtózsebek, a középkonzol jobb szélén van egy hálós zseb, a telefontartó pedig olyan szögben áll, hogy ne lássuk vezetés közben a telefonunkat, ami részemről óriási plusz pont, de van, aki ezen bosszankodna. Nem kiemelkedő az alap első ülések kényelme, de pár órát gond nélkül elül bennük az ember, aki többre vágyik, megveheti a jobban formázott, masszírozásra is képes ergoActive komfortüléseket. A háttámlák kaptak két-két extra zsebet is, hogy a hátsó utasoknak legyen hol felejtenie a telefonjaikat. A versenyzőbb lelkületű embereket a Porsche 911-re emlékeztető, apró pöcökkel kezelhető DSG váltó könnyen kezelhető, nincs is szükség nagyobb előválasztó karra.

A cikk folytatódik a második oldalon!