A 10 milliós Suzuki mindent tud, amire egy családnak szüksége lehet - Suzuki Swace teszt

Suzuki Swace
Vágólapra másolva!
A Swace csak a felszereltségében különbözik az alapjául szolgáló, és a taxisok kedvencének számító hibrid Toyota Corolla kombitól, a kettő közötti választás majdhogynem ízlés dolga.
Vágólapra másolva!
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace

„Ez meg milyen Suzuki?" - kaptam meg a kérdést számtalanszor az együtt töltött hét alatt, amíg a Swace-szel jártam. Többször el kellett magyaráznom, hogy ez tulajdonképpen nem is Suzuki, hanem Toyota Corolla,

ott is készült, a Toyota angliai gyárában,

csak egy kölcsönösen előnyös iparági szerződés miatt került rá Suzuki embléma. Ugyanis a Toyota és a Suzuki egyre szorosabb együttműködése manapság már közös modelleket is eredményez: Ázsia egyes részein a Balenót lehet megvenni Toyotaként, Európában viszont a hibrid Corolla kombit és a konnektoros hibrid RAV4-est tették elérhetővé Suzukiként is (Swace, illetve Across néven).

Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace

Közülük a kompakt kombi számíthat nagyobb érdeklődésre, mivel a Japánból importált, több mint 300 lóerős, zöld rendszámos plug-in Across SUV közel 20 millió (!) forintba kerül, míg a Swace alapfelszereltséggel kevesebb mint fele annyiból kijön, ami persze Suzuki-mércével még mindig jelentős összeg. Nem véletlen, hogy pont ezt a két modellt „kérték kölcsön" a Toyotától, ugyanis a korszerű, negyedik generációs Toyota hibrid hajtás miatt mindkettő elképesztően alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, így velük hatékonyan csökkenteni tudja a Suzuki a szén-dioxid flottakibocsátását (95 g/km-es átlag feletti autógyártóknak bírságot kell fizetniük az Európai Unió felé).

Ideális családi/céges autó

Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace

Képességei alapján a Swace nemcsak a magánszemélyek, családok, hanem a céges flottamenedzserek, területi képviselők és taxisok figyelmét is felkeltheti, hiszen divatos külsőt - bár nem SUV jellegű - külső dizájnt, hatalmas utas- és csomagteret kínál takarékos és tiszta üzemű hibrid hajtással.

Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace

Garantáltan alacsonyak lesznek a fenntartási költségek is, mivel a Toyota hibrid rendszere már számtalanszor bizonyította, hogy kiforrott és megbízható, a Swace vezetési stílustól és terheltségtől függően városban és

országúton 4-5, autópályán pedig 5-6 liter benzinnel is beéri,

vagyis nagyjából annyiba kerül vele autózni, mint egy utcai, fizetős töltővel táplált villanyautóval. Ahhoz hasonlóan a fékenergia-visszatáplálás miatt a fékeit alig fogyasztja, és nincs benne kettős tömegű lendkerék, hagyományos sebességváltó, illetve kuplung sem, ezért ezek cseréjére sem lesz soha szükség.

Ha ilyen tiszta, miért nem kap zöld rendszámot?

Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace

Nem kaphat, mert ez nem plug-in hibrid, hanem öntöltő, emiatt csak kis akkumulátorral rendelkezik, és a tisztán elektromos hatótávja nem több pár kilométernél. A trükk az, hogy ezt viszont egymás után sokszor ki lehet használni, mert az 1,8-as, Atkinson-ciklusú hatékony benzinmotor és a fékezések együtt gyorsan fel tudják tölteni a lemerült akkumulátort menet közben.

Dugóban akár kilométereken át lehet némán, villanyhajtással közlekedni,

ami nem csak a stressz-szinten, de a környezetszennyezés miatti lelkiismeret-furdalást is csökkenti a sofőrben.

Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace
Suzuki Swace

A Swace full hibrid rendszerének (nem keverendő össze a kisebb Suzukik lágy hibrid hajtásaival, amelyek nem tudnak tisztán elektromos hajtással közlekedni) nagy előnye az alacsony fogyasztáson felül, hogy a sebességváltással sem kell törődni, mivel a Swace bolygóműves, fokozatmentes e-CVT váltója alapáron jár. Normál sebességnél nagyon csöndes az autó, azt is hihetnénk, hogy teljesen elektromos, mert a benzinmotor is észrevétlenül indul be, amikor kell. Mindig a számítógép dönti el, hogy épp a 98 lóerős benzines, a 72 lóerős villany, vagy mindkét motor hajtson-e.

A cikk folytatódik a második oldalon!